۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۳۰۸۶۹
حجت الاسلام قائمی:

خط تخریب علیه حوزه با هدف انحراف افکار عمومی از بی تدبیری مسؤولان است

خط تخریب علیه حوزه با هدف انحراف افکار عمومی از بی تدبیری مسؤولان است
معاون حوزه علمیه مازندران خط تخریب علیه حوزه را هدایت شده دانست و گفت: جریان انقلابی حوزه در برابر انحراف‌ها سکوت نخواهد کرد و در ادای تکلیف خود ثابت قدم است.
حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که متأسفانه عده‌ای در کشور به بهانه شفافیت خط تخریبی علیه نهاد حوزه را دنبال می‌کنند، گفت: برخی‌ها در حالی مغرضانه بودجه اندک حوزه‌های علمیه را نقد می‌کنند که در مقابل بودجه‌های کلان سایر بخش‌ها تنها سکوت کرده اند.
 
وی با بیان این که متأسفانه در طول سال‌های اخیر به بهانه شفافیت در مصرف بودجه، عده‌ای تنها خط تخریب علیه حوزه‌های علمیه را در پیش گرفته اند، افزود: میزان بودجه‌ای که دولت در سال برای زیرساخت‌های حوزه علمیه تخصیص می‌دهد در مقابل اعتبارات سایرنهاد‌های آموزشی و دانشگاهی کشور بسیار ناچیز است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت حوزه‌های علمیه و سایر نهاد‌های فرهنگی و انقلابی در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: این وظیفه دولت‌ها است که از مراکز مهم علمی، دینی و فرهنگی کشور به طور جدی حمایت کند.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که متأسفانه نگاه دولت به بخش فرهنگی کشور بسیار ضعیف است، ادامه داد: متأسفانه در طول سال های اخیر روند تخصیص بودجه فرهنگی و قرآنی در کشور نزولی بوده است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، طلاب و روحانیان را ضعیف‌ترین قشر جامعه از نظر اقتصادی معرفی کرد و گفت: زندگی یک طلبه تنها از محل همین شهریه‌هایی است که از وجوهات شرعی پرداخت می‌شود، تأمین می‌شود.
 
وی با بیان این که هر سال و در ایام بررسی لایحه بودجه، برخی جریان‌های داخلی هم صدا با دشمن دست به تخریب نهاد مقدس حوزه می‌زنند، افزود: تخریب حوزه تنها هدف دشمنان انقلاب و نظام اسلامی است که متأسفانه امروز برخی ها در داخل نیز آن را دنبال می کنند.
 
حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که این جریان مخرب تنها به دنبال تضعیف جایگاه نهاد انقلابی حوزه است، بیان داشت: رشد و تعالی علمی حوزه‌های علمیه علیرغم همه مشکلات مالی در سال‌های اخیر، موجب عصبانیت دشمنان انقلاب و نظام اسلامی شده است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که جریان انقلابی حوزه همواره در برابر انحراف‌ها با قدرت ایستاده و از اصل انقلاب و نظام اسلامی دفاع کرده است، گفت: غوغا سالاران و کسانی که حوزویان با بصیرت در برابر اقدامات انحرافی آن‌ها ایستاده اند، امروز به بهانه شفافیت در بودجه تلاش می‌کنند جایگاه انقلابی حوزه را تضعیف کنند.
 
وی با بیان این که برخی‌ها در کشور در تلاش هستند با منحرف کردن افکار عمومی به سمت مسائل غیر ضروری، به دنبال سرپوش گذاشتن بر ضعف و بی تدبیری خود در مسائل دیگر هستند، گفت: کسانی که امروز خط تخریب حوزه را در پیش گرفته اند بدانند که رویکردی که آن‌ها اتخاذ کرده اند همسویی با دشمنان نظام در تخریب نهاد‌های انقلابی کشور است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سایه بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح، امروز کشورمان با مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی مواجه است، خاطرنشان کرد: این جریان معلوم الحال تصور می‌کند که می‌تواند با تخریب حوزه، اذهان عمومی را از توجه به مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی منحرف کند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات