۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۳۰۸۹۲
مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان:

رونق کسب و کار با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات امکان‌پذیر است

رونق کسب و کار با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات امکان‌پذیر است
مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات سبب رونق کسب و کار می‌شود و اقتصاد جدیدی در کشور به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، کمیل خجسته، مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان صبح امروز در نشست فعالان فضای مجازی خراسان جنوبی اظهار داشت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات سبب رونق کسب و کار می‌شود و اقتصاد جدیدی در کشور به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات هسته و کانون کُنش هوشمندانه انقلاب اسلامی در عصر شبکه است گفت: در عصر شبکه ما گرفتار دو چالش شامل اینکه اطلاعات در کجا ذخیره، تجمیع و پردازش کنیم و اینکه حکمرانی کجا منتقل شود، هستیم.

مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان افزود: مشکل عدم راه‌ندازی شبکه ملی اطلاعات نیز به دلیل کارگزاری است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی آن را انجام نداده است.

خجسته با بیان اینکه وزارت ارتباطات به جای حل مسئله دنبال یک چیز دیگری است تصریح کرد: وزارت ارتباطات مکلف است زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند.

وی ادامه داد: مردم از دنیای حقیقی وارد فضای مجازی شدند و امروز نیز مردم گرفتار اشباع اطلاعات هستند و امروز برنده کسی است که قدرت تجویز اطلاعات را داشته باشد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان خاطرنشان کرد: ویرایشگران اطلاعات برنده هستند و امروز نیز اطلاعات چرخ اقتصادی است و باید به دنبال ملی کردن اطلاعات بود.

خجسته اظهار کرد: در عصر جدید حکمرانی مجازی است و امروز چالش و مشکل اقتصادی داریم اما کسی می‌خواهیم که اقتصاد بدون وابستگی به نفت را عمل کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات