۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۳۰۹۷۷
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تفرقه میان حوزه و دانشگاه راهبرد استعمار برای نفوذ در کشور است

تفرقه میان حوزه و دانشگاه راهبرد استعمار برای نفوذ در کشور است
حجت الاسلام طبرسی، ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه را از اهداف استعمار و استکبار جهانی دانست.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به فرا رسیدن بیست و هفتم آذر ماه، سالروز شهادت آیت الله مفتح، از وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دوراندیشی خود بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.
 
وی، همکاری، همدلی و هم فکری حوزه و دانشگاه را عامل پیشرفت مادی و معنوی کشور دانست و افزود: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها همان طور که در نهضت پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرین بودند، امروز نیز به عنوان دو بال علمی برای پیشرفت کشور نقشی راهبردی دارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اقتدارو عزت نظام اسلامی را در گرو تقویت وحدت میان حوزه و دانشگاه دانست و گفت: در سایه وحدت این دو نهاد علمی، کشور در مسیر پیشرفت‌های همه جانبه‌ای قرار خواهد گرفت.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به نقش مؤثر و راهبردی حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این دو رکن علمی کشور در گام دوم می‌توانند دو بازوی مهم ولایت برای پیشرفت مادی و معنوی جامعه اسلامی باشند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاهی بسیاری از مشکلات امروز جامعه را رفع خواهد کرد، بیان داشت: امروز تنها وظیفه‌ای که بر عهده حوزویان و دانشگاهیان قرار دارد عمل به تکلیف و رسالت واقعی آن‌ها در جامعه است.
 
وی با اشاره به این که ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه را هدف اصلی دشمنان برشمرد و افزود: باید با تعامل و ارتباطات علمی، این توطئه دشمن را خنثی کنیم.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که شهید مفتح به عنوان یک روحانی با بصیرت و انقلابی همه توان خود را در جهت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به کار گرفت، گفت: امروز نیز حوزویان و دانشگاهیان کشور باید همان مسیر شهید مفتح را دنبال کنند تا به یک وحدت فراگیر دست پیدا کنیم.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان‌های خطرناک و معاند به دنبال مصادره کردن حوزه و دانشگاه به نفع خود بودند، بیان داشت: امام خمینی (ره) با نامگذاری روزی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه، خط بطلان بر این تفکر کشیدند.
 
وی به نقش مؤثر و محوری حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نیز برای پیشرفت کشور و برون رفت از مشکلات تقویت وحدت حوزه و دانشگاه بسیار ضروری است.
 
حجت الاسلام طبرسی، ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه را از اهداف استعمار و استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: تفرقه میان حوزه و دانشگاه با هدف نفوذ و تسلط بر ایران اسلامی از سوی دشمنان دنبال می‌شود./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات