۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۳۱۰۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قرآن باید از حاشیه به متن زندگی جامعه بیاید

قرآن باید از حاشیه به متن زندگی جامعه بیاید
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه بحث قرآن بحث زندگی ما است، گفت: ما باید قرآن را در متن زندگی داشته باشیم نه اینکه آن را در حاشیه زندگی روزمره قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با فعالان قرآنی، با گرامیداشت هفته قرآن بر تلاش برای مؤانست فرزندان و نسل جدید با قرآن تأکید و اظهار کرد: باید بکوشیم کودکان را با قرآن آشنا کنیم و خود ما هم شبانه‌روز با قرآن زندگی کنیم و در فضای قرآن نفس بکشیم.

وی با اشاره به اهمیت زندگی قرآنی، با بیان اینکه بحث قرآن بحث زندگی ما بوده و باید همیشه با قرآن زندگی کنیم تا در قیامت با قرآن محشور شویم، افزود: ما باید قرآن را ما در متن زندگی داشته باشیم نه اینکه قرآن را در حاشیه زندگی روزمره قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بعضی خیال می‌کنند قرآن فقط برای افتتاح پروژه‌هاست، اظهار کرد: قرآن کتاب زندگی است نه کتاب تشریفاتی؛ به همین دلیل باید این کتاب در متن زندگی ما نقش‌آفرین باشد و ارتباطات، معاملات، سیاست و اقتصادمان قرآنی باشد.

وی افزود: خداوند در آیه 9 سوره اسراء می‌فرماید: «إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ یهْدِی لِلَّتِی هِی أَقْوَمُ وَیبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کبِیرًا» و تأکید می‌کند این قرآن به راهی که استوارترین راه‌هاست، هدایت می‌کند و به مؤمنانی که اعمال صالح انجام می‌دهند بشارت می‌دهد که برای آن‌ها پاداش بزرگی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: قرآن باید در تمام بخش‌های زندگی ما قوام‌بخش باشد؛ زیرا قوام زندگی مسلمان‌ها قرآن است.

وی با اشاره به اهمیت قرآن از نگاه پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشأن (ص) می‌فرماید: بعد من قرآن و اهل‌بیت (ع) را محکم بگیرید و تمسک بجویید و چنگ بزنید و با تمام وجودتان حفظ کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: قرآن و اهل‌بیت دو بال پرواز هستند که ما به‌وسیله این دو بال در زندگی پیشرفت و پرواز می‌کنیم و به‌وسیله این دو بال به سعادت ابدی که وعده الهی است می‌رسیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس باید از کودکی و نونهالی کودکانمان را با دو بال قرآن و اهل‌بیت (ع) آشنا کرده، با قرآن محشور کنیم و آدرس قرآن را دقیق به آن‌ها آموزش دهیم؛ زیرا قرآن کتاب دنیا و آخرت ما بوده و سعادت ابدی ما درگرو قرآن است./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات