۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۳۱۰۴۳
حجت الاسلام غلامعلی مطرح کرد؛

فراگستری علوم انحصاری حوزه در دانشگاه قرآن و حدیث

فراگستری علوم انحصاری حوزه در دانشگاه قرآن و حدیث
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به فراگستری علوم انحصاری حوزوی در این دانشگاه، گفت: ما توانستیم با این کار، وحدت واقعی حوزه و دانشگاه را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر امروز با حضور جمع زیادی از اساتید، علما، پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه در سالن همایش های مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث برگزار شد.

حجت الاسلام احمد غلامعلی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث در این نشست با اشاره به فعالیت های این دانشگاه عنوان کرد: اگر به 20 سال گذشته نگاه کنیم برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت در شهرهای مختلف کشور و برخی کشورهای دیگر از جمله سوریه و لبنان را داشته ایم و تا کنون بیش از 70 عنوان کتاب درسی و سه نشریه علوم حدیث، حدیث و اندیشه و کتاب و سنت نیز منتشر می‌ شود.

وی ابراز داشت: مهمترین دستاوردهای دانشگاه قرآن و حدیث اولا تربیت دانشجویان فرهیخته، انقلابی و متدین بوده و این برای ما بسیار مهم است؛ امروزه از جمله کسانی که کتاب های درسی را می‌ نویسند دکتر شهیدی است که از فارغ التحصیلان همین دانشگاه است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به فراگستری علوم انحصاری حوزوی در این دانشگاه گفت: قبل از تأسیس دانشگاه از جمله رجال و فقه الحدیث منحصر در معدودی از حوزویان بود ولی دانشگاه توانست این دانش را میان دانشگاه ببرد وحدت واقعی حوزه و دانشگاه را رقم زده است.

وی اضافه کرد: ما از استادان نمونه و برگزیده کشوری برخودار هستیم و رشته های زیادی توسط این دانشگاه به تصویب رسیده که با تأیید شورای گسترش علوم انسانی در دانشگاه های دیگر نیز عین همین سرفصل ها اجرا می‌ شود.

حجت الاسلام غلامعلی عنوان کرد: دستاورد دیگر ما پایان نامه ها است که بیش از دو هزار پایان نامه است و همچنین رتبه های برگزیده و شایسته تقدیر در کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه نیز تا کنون 12 نفر از استادان و دانشجویان حائز رتبه شده اند.

وی با اشاره به عناوین برتر دانشجویان دانشگاه قرآن حدیث در المپیادهای مختلف کشور یادآور شد: همچنین موفقیت دانشجویان ما در آزمون های ارشد نیز مهم ارزیابی می‌ شود چراکه در خیلی از سال ها رتبه های اول و دوم را داشته ایم و همچنین در آزمون ارشد به دکتری در سال های 96 و 97 حائز رتبه بودیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات