۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۳۱۰۴۵
در قم؛

رونمایی از آثار جدید دانشگاه معارف برگزار شد

رونمایی از آثار جدید دانشگاه معارف برگزار شد
به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، آیین ظرفیت های پژوهش بیانیه گام دوم انقلاب در دوساحت حوزه و دانشگاه و رونمایی از آثار جدید دانشگاه معارف قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز آیین ظرفیت های پژوهش بیانیه گام دوم انقلاب در دوساحت حوزه و دانشگاه و رونمایی از آثار جدید دانشگاه معارف قم برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والملسمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله شاکری، رییس دانشگاه معارف اسلامی، و حجت الاسلام پناهی آزاد، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والملسمین پارسانیا با اشاره به ضرورت پژوهش در بیانیه گام دوم گفت: رهبر انقلاب در این بیانیه در چندین توصیه از علم، پژوهش، معنویت اقتصاد، عدالت و مبارزه با مفاسد، استقلال، آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرز بندی با دشمن خارجی داشته اند.

عضو شورای انقلاب اسلامی بیان کرد: پروهشگران این دانشگاه تربیت علمی و معنوی حوزوی یافته اند و در مسیر گفتمان های دانشگاهی ورود پیدا کرده اند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در موضوع پژوهش در بیانیه گام دوم اظهار داشت: فرهنگ انقلاب اسلامی با حرکت تاریخی و تمدنی آغاز شده است و با توجه با رهنمودهای رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم باید از مرزهای علم در جهان عبور کرده و به افق های نوینی برای علوم ترسیم شود.

حجت الاسلام والملسمین پارسانیا بیان کرد: عبور از مرزهای علمی جهان  امر بدون پژو هش، ناممکن و پژوهش نیز با آموزش پیوسته است و این امر باید در مجموعه های حوزوی و دانشگاهی همچون دانشگاه معارف اسلامی  شکل گیرد.

در ادامه این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه معارف اسلامی تقدیر به عمل آمد و همچنین از بیست و دو عنوان کتاب جدید دانشگاه معارف اسلامی رونمایی شد.

عنوان های و آثار جدید دانشگاه معارف عبارتند از: تفسیر آیات نجومی با تأکید بر پاسخ به شبهات، نوشته سید عیسی مسترحمی، معارفی از قرآن بر اساس تفسیر المیزان، به قلم مصطفی کریمی با همکاری جمعی از پژوهشگران، قران و عواطف انسان، به همت حمید عقیقی، مجموعه مقالات قرآن و حدیث در سه جلد، جمعی از نویسندگان، در آستان هشتمین خورشید، به قلم محمدباقر پورامینی، جلد اول و دوم پرسش ها و پاسخ های تاریخ با عنوان های زندگی پیامبر اعظم(ص) و زندگی معصومین از امیرالمؤمنین تا شهادت امام حسین(ع)» به قلم مهدی پیشوایی و به کوشش یدالله حاجی زاده، اندیشه اسلامی 1 به تألیف حسین بها، اندیشه اسلامی شناخت و آغاز و انجام هستی، به قلم عباس بخشنده بالی، انقلاب اسلامی، وقوع پیامدهاو راهکارهای برای آینده، به قلم مصطفی ملکوتیان و کیامرث جهانگیر، صنعت اسلام هراسی، تألیف حسن رضایی هفتادر و علی مرامی حاجی کندی، مبانی آرمان گرایی قانون اساسی جمهوری اسلامی، به قلم محمد فلاح سلوکلابی، اخلاق اقتصادی (اخلاق کاربردی ویژه دانشجویان علوم اقتصاد)، به همت غلام علی معصوم نیا و هدایت الله ورع، زندگی به طعم اخلاق، تألیف محمد جواد فلاح، جلد اول ، دوم وسوم اخلاق مربی گری ورزشی با عنوان های اصول و بایسته ها، مسؤولیت اخلاقی، مهارت ها و روش ها و مسائل و واقعیت ها، به همت علی تاج بخش، تدوین شایستگی کمیته های منتخب فدارسیون ورزشی، به قلم کوروش فتحی واجارگاه و نادر برزگر، اخلاق و اوقات فراغت، تألیف تقی سنائی و اولویت بندی و مراتب ارزش های اخلاقی در قرآن نوشته علی رضوانی./۹۹۸/پ ۲۰۲/ش

میثم صدیقیان
ارسال نظرات