۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۳۱۰۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

حضور طلاب خواهر در متن جامعه تخصصی شود

حضور طلاب خواهر در متن جامعه تخصصی شود
حجت الاسلام رحمانی، تبدیل جذب حداکثری به جذب کیفی در مدارس علمیه خواهران را لازم دانست و گفت: حضور عمومی طلاب خواهر در متن جامعه باید به حضور تخصصی تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی این استان، با تأکید بر اینکه باید محیط‌های آموزشی مدارس علمیه به مراکز پژوهشی به معنای واقعی کلمه تبدیل شوند و این از ضرورت‌ها است، گفت: مدارس علمیه خواهران زمانی می‌توانند پاسخگوی نیاز‌های جامعه باشند که امکان تولید دانش در آن‌ها وجود داشته و به معنای واقعی در مسیر پژوهش قرار گیرند.

وی تبدیل جذب حداکثری به جذب کیفی در مدارس علمیه خواهران را لازم دانست و تأکید کرد: حضور عمومی طلاب خواهر در متن جامعه باید به حضور تخصصی تبدیل شود که این کار آسانی نیست.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه مدرسه‌ای موفق است که بتواند روابط سازمانی خود را اصلاح و اساتید را در اداره امور مدرسه دخالت دهد، خاطرنشان کرد: باید حوزه علمیه خواهران در هر منطقه‌ای مرجعیت علمی زمان خود را به دست بگیرند تا به معنای واقعی کلمه یک جریان علمی در کشور شکل گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید عوامل مهم تأثیرگذار در حوزه علمیه خواهران از سوی مدیران مدارس شناسایی شوند، تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه باید قدرت و توانایی نفوذ در تغییر علایق طلاب داشته باشند که در این راستا گفتمان سازی نقش مهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید مدیران مدارس علمیه قدرت انسجام بخشی و امید داشته باشند، افزود: در حوزه‌های علمیه خواهران باید این روحیه حکم فرما باشد که هر کسی کار و موفقیت خود را کار و موفقیت دیگران بداند.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه باید در حوزه‌های علمیه اهداف و برنامه ریزی‌ها مشترک شود و همه در یک مسیر قرار بگیریم، گفت: باید از همه امکانات حوزه‌های علمیه خواهران در راستای رشد فکری و معنوی طلاب استفاده کنیم که در این راستا مدیران مدارس وظیفه دوچندانی دارند.

گفتنی است در پایان این نشست نیز در مورد طرح‌های پیشنهادی از سوی مدارس علمیه خواهران بحث و تبادل نظر صورت گفت و در پایان با محوریت امور فرهنگی، تربیتی و اخلاقی و با اولویت آموزش تخصصی طلاب طرح‌ها تصویب شد./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات