۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۳۱۱۶۴
مسؤول مرکز نخبگان حوزه علمیه خراسان:

انقلاب اسلامی شبکه‌های معنویت را به روی جهان گشود

انقلاب اسلامی شبکه‌های معنویت را به روی جهان گشود
مسؤول مرکز نخبگان حوزه علمیه خراسان گفت: با انقلاب اسلامی در ایران معجزه قرن اتفاق افتاد و بشری که در بیابان ظلمت گرفتار شده بود روزنه‌ای از معنویت را پیش روی خود یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، مسؤول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم، اظهار کرد: رهبر حکیم، دغدغه مند، دردآشنا، دورنگر، آینده‌شناس، دشمن‌شناس و موقعیت‌شناس در بیانیه گام دوم انقلاب بحث اخلاق و معنویت را به‌صورت ویژه مطرح شده است.

وی تصریح کرد: معنویت بخش اعظم وجود انسان بوده و ماجرای معنویت خواهی در نهاد بشر فریاد درونی است و همواره فریاد زده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی افزود: همان کسی که در منجلاب فساد گرفتار است، در وجود او فریاد معنویت خواهی وجود دارد و دین آمده تا این نیاز را برآورده کند.

وی اضافه کرد: اما در قرون جدید و بعد از عصر روشنگری و عصر رنسانس در برابر این معنویت خواهی سنگ‌اندازی‌های متعددی صورت می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که لیبرالیسم، سکولاریسم و دیگر ایسم ها در برابر این معنویت خواهی سنگ‌اندازی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی گفت: این مکاتب دنیوی عالم را معنازدایی کردند و درنتیجه عالم بی‌معنا شد به همین دلیل می‌بینیم فردی چون نیچه می‌گوید خدا در غرب مرده است.

وی اظهار کرد: اما در برابر این معنویت زدایی و معنازدایی از دنیا، امام خمینی (ره) در برهوت عالم و ظلمت‌کده دنیا و در محل تلاقی همه فرهنگ‌های دنیا و جنگ‌های تاریخ یعنی ایران این حرکت قدسی را شروع کرد و غوغا آفرید و در زندگی انسان‌ها معماری قدسی و معنوی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی خاطرنشان کرد: صف‌های طویل برای جهاد و شهادت، ایثار و ایثارگری، گرایش‌های ازخودگذشتگی، گرایش به نماز، قدسیت و ... همه و همه از برکات این معماری معنوی و قدسی امام راحل بودند.

وی افزود: با انقلاب اسلامی در ایران معجزه قرن اتفاق افتاد و بشری که در بیابان ظلمت گرفتار شده بود روزنه‌ای از معنویت را پیش روی خود یافت؛ زیرا انقلاب شبکه‌های معنویت را به روی جهان گشود و در برابر همه دنیا نور معنویت را پاشید./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات