۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۳۱۲۰۲
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

آیت الله نمازی عمر خود را در راه هدایت مردم و تربیت طلاب صرف کرد

آیت الله نمازی عمر خود را در راه هدایت مردم و تربیت طلاب صرف کرد
آیت الله طباطبایی گفت: نکوداشت آیت الله نمازی تجلیل از زحمات یک عالم، مدیر و مدبری است که عمر خود را در راه خیرخواهی و هدایت مردم و تربیت طلاب هزینه کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش ازظهر امروز در مراسم نکو داشت آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: نعمت علم و علما شکر دارد و نعمت‌های خدا را باید شکرگزاری کرد.

وی با اشاره به اینکه نعمت‌های خداوند شکر دارد و شکر آن نیز واجب است تصریح کرد: شکر به معنی عمل و ایمان و اطاعت از خداوند است، از این رو اگر با نعمت خدا معصیت خدا را نکنید و همه چیز را از آن خدا بدانید شکر خدا است.

به گفته وی هرچند هدایت از خدا است، اما کسی که واسطه هدایت و نعمت خدا است شکر او نیز واجب است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در تمام نعمت‌هایی که خداوندبه انسان داده است، نعمت هدایت و رهبری یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است و این در حالی است که انسان توان شمارش نعمت‌های خدا را ندارد و خداوند به غیر از نعمت ولایت و هدایت و راهنما، هیچ نعمت دیگری را منت نگذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه در همه مراحل نیاز به راهنمایی عالم داریم، افزود: مشکلاتی که در ایران و مشابه آن در عراق رخ داد، اگر عالم بزرگواری مانند رهبر معظم انقلاب نبود مشکلات ایران نیز به مانند مشکلات عراق هنوز هم ادامه داشت.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: موضوع علما به ویژه در شیعه به اندازه‌ای عظمت دارد که پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، هرکس از علما استقبال کند و تکریم کند و تبعیت کند در واقع من را استقبال کرده است.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید، علمای شیعه مرزبانان روزنه‌های ورود شیاطین و مانع تسلط شیاطین بر شیعیان ما هستند و اگر علما نباشند شیاطین انس و جن بر ضعفای شیعه هجوم می‌آورند و سبب تغییر مسیر سیاسی و دینی آن‌ها می‌شوند.

امام جمعه اصفهان گفت: مراسم نکوداشت آیت الله نمازی در واقع تجلیل از زحمات یک انسان عالم، مدیر و مدبری است که همه عمر خود را در راه خیرخواهی و هدایت مردم و تربیت طلاب صرف کرده است.

آیت الله طباطبایی اظهار داشت: علما و روحانیان شیعه در ایران اسلامی حتی با مردم نیز قابل مقایسه نیستند و در دفاع مقدس که ۳۰ هزار روحانی بودند، یک ششم آن‌ها یعنی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند و این آمار به غیر از فرزندان آن‌ها است که به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه علمای شیعه مرابطون هستند، گفت: علمای شیعه در همه جا با مردم هستند و هرچه داریم از آن‌ها داریم.
 
لازم به ذکر است، در این مراسم سه کتاب «فقیه مهاجر و مجاهد» شامل زندگی نامه آیت الله نمازی، «خطبه‌ها و نکته در موضوعات خانواده» و «ولایت فقیه و مبانی فقهی فقها» رونمایی شد و در حاشیه این مراسم نمایشگاه آثار علمی و فقهی آیت الله نمازی برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات