۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۳۱۲۷۰

انتقاد مرجعیت عراق از تخریب اموال مردم در خلال اعتراضات

انتقاد مرجعیت عراق از تخریب اموال مردم در خلال اعتراضات
نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر کربلا، از تعطیلی مؤسسات آموزشی و تخریب اموال مردم در خلال اعتراضات انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «عبدالمهدی الکربلایی» نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر کربلا، ضمن بیان اینکه اعتراض حق مردم است از تخریب اموال و تعطیلی مؤسسات آموزشی به شدت انتقاد کرد.

به نوشته السومریه نیوز، او با بیان اینکه مردم مجرای قدرت هستند، تنها راه خروج از بحران را برگزاری انتخابات زودهنگام دانست و خواستار تصویب قانون منصفانه برای اجرای انتخابات شد. عبدالمهدی الکربلایی با انتقاد از تأخیر در تصویب قانون انتخابات و اختلافات بر سر بندهای آن، خواستار رقابت بر مبنای شایستگی‌ها در طول رقابت‌های انتخاباتی شد.

او از دولت آتی عراق نیز خواست تا انتخابات را به دور از قدرت سلاح و بدون دخالت‌های خارجی برگزار کند. الکربلایی گفت که دولت آتی باید دولت بدور از جنجال باشد.

عبدالمهدی الکربلایی در ابتدای سخنان خود گفت: «کشور همچنان در شرایط دشوار و نگران کننده‌ای به سر می‌برد. گروههای متنوعی از مردم در تظاهرات و اعتصاب‌های مسالمت ‌آمیز درخواست اصلاح امور کرده‌اند. در حالی که برخی از آنها ترور یا ربوده و یا تهدید شده‌اند. از سوی دیگر برخی ادارات دولتی و نهادهای آموزشی مجبور به بستن درب‌های خود شده‌اند؛ در حالی که هیچ ضرورتی برای ان کار نبود و دارایی‌های برخی شهروندان نیز آتش گرفته و تخریب شده است و بسیاری از ضعف حاکمیت در کنترل اوضاع و سرپیچی از قانون و مختل شدن زندگی عمومی شکایت دارند.»

نماینده مرجعیت عراق، مردم را تنها مجرای انتقال قدرت و مشروعیت دانست و گفت که نزدیک‌ترین و مسالمت‌آمیزترین راه برای عبور از بحران فعلی و دوری از جنگ و درگیری، برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تصویب قانونی منصف در این خصوص، است.

او همچنین خواستار اجرای سازوکاری برای نظارت بر تمامی مراحل انتخابات شد.

نماینده آیت‌الله سیستانی ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت جدید زیاد به طول نینجامد و در صورت تشکیل نیز دولتی باید که به نیازهای مرحله کنونی پاسخ بدهد و بتواند هیبت حکومت را بازگردانده و اوضاع را آرام کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات