۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۱۰۶۰۶

تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر استفاده صحیح جوانان از تعطیلات تابستانی

تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر استفاده صحیح جوانان از تعطیلات تابستانی
نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار استفاده صحیح جوانان از تعطیلات تابستانی شد و تاکید کرد که جوانان باید فرصت های زندگی را قدر بدانند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا معلا برگزار شد، نسبت به خطری که جامعه عراق به ویژه جوانان را تهدید می کند، هشدار داد و بیان داشت که جوانان باید نعمت جوانی را قدر بدانند و در تعطیلات آن را بیهوده و مضر صرف نکنند.

وی افزود: برنامه های شبکه های ماهواره‎ ای، شبکه های مجازی و بازی های الکترونیکی جذاب موجب شده است که جوانان ما از صبح، سِحر بشوند و پیشرفت و رشد آنان تعطیل شود.

امام جمعه کربلا دانش آموزان را آینده سازان کشور توصیف کرد و بیان داشت: شاهد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها هستیم و در برخی مناطق نیز دانش آموزان روزهای پایانی امتحانات خود را سپری می کنند و این بدان معناست که ماه های تلاش، کوشش، مطالعه، تفکر و آماده شدن میلیون ها دانش آموز برای آینده به پایان رسیده است.

وی دوران جوانی را دوران فکر، پیشرفت، ابداع و نوآوری دانست و گفت: جوانان باید از این مرحله از زندگانی خود نهایت بهره را ببرند. برخی از این تعطیلات به شکل صحیح و برخی به صورت زیان آور استفاده می کنند. دانش آموزان از دوران ابتدایی تا دانشگاه هر ساله 4 ماه را تعطیل هستند و این در حالی است که خود را برای آینده این کشور محیا می کنند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی تعطیلات را نعمتی برای دانش آموزان توصیف کرد که باید در جهت رشد شخصیت از آن بهره برد و افزود: درس های مدارس در ساخت یک شخصیت انسان موفق که بتواند مسؤولیت های مختلف را به دوش بکشد کفایت نمی کند، بنابراین اگر این شخصیت به طور صحیح شکل نگیرد، در آینده با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد.

ارسال نظرات