۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۳۱۲۷۳
امام جمعه موقت کاشان:

تمام معارف دین در توحید، نبوت و معاد خلاصه شده است

تمام معارف دین در توحید، نبوت و معاد خلاصه شده است
حجت الاسلام اسلامی تبار تمام معارف و محتوای دین را خلاصه شده در سه جمله توحید و نبودت و معاد دانست و گفت: محور مشترک دعوت همه انبیای الهی توحید و نبوت و معاد است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیر آیه ۳۶ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: یکی از وظایفی که رهبر نهضت دینی و الهی برعهده دارد باید بسیار هوشیار باشد و به موقع از مکتب و عقاید دینی که رهبری آن را بر عهده دارد دفاع کند.

وی به انواع دفاع از دین اشاره کرد و افزود: برخی اوقات نیاز به دفاع فیزیکی از دین و مقابل با حمله سخت افزاری دشمن است و گاهی نیز در مقابل هزینه‌های دشمن باید هزینه کرد و گاهی نیز در برابر هجوم فرهنگی دشمن مقابله به مثل کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دشمن با هر سلاحی که حمله کرد با همان سلاح باید به مقابله به دشمن رفت، از این رو اگر تهاجم دشمن از طریق هنر بود، باید با ابزار هنر با دشمن مقابله و از مکتب خود دفاع کرد.

وی تمام معارف دین و محتوای را خلاصه شده در سه جمله توحید و نبودت و معاد دانست و اظهار داشت: محور مشترک دعوت همه انبیای الهی توحید و نبوت و معاد است و بقیه مطالب خلاصه در توحید و نبوت و معاد است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: پیامبراکرم (ص) نیز می‌فرماید، من مأمور به توحید، ادامه مسیر توحید، نداشتن شرک به خدا و نبوت و دعوت به سوی خدا و معاد هستم.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تمام معارف انبیای الهی در سه کلمه عبودیت خداوند، نبوت و معاد خلاصه شده است و پیامبراکرم (ص) نیز مأمور شد در مقابل تخریب برخی از اهل کتاب با قاطعیت از محتوای دین دفاع کند.

وی افزود: پیامبر اکرم در آیه ۳۶ سوره رعد می‌فرماید من مأمور به توحید و و دعوت به سوی خدا هستم، از این رو یکی از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار تبلیغ دین این است که مبلغ خود عامل به آن باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که مردم را به سوی مسیر حق دعوت می‌کند خود باید قبل از آن مسیر را طی کرده باشد و در ادامه از مردم بخواهد همان مسیر را ادامه دهند.

حجت الاسلام اسلامی تباربا تأکید بر اینکه مبلغ باید اهل عمل باشد، گفت: عالمی تأثیرگذار است که خود عامل باشد و چنین عالمی نیز عالم عامل و ربانی است و علم بدون عمل مانند درخت بدون میوه است.

وی ادامه داد: تمام احکام دین و کمالات و خوبی‌ها در یک کلمه عبودیت و بندگی خلاصه شده است و چنانچه مهمتر از عبودیت و بندگی وجود داشت خداوند به پیامبر گفته بود.

امام جمعه موقت کاشان عبودیت را جمیع کامل کمالات دانست و با اشاره به اینکه مسیر کمال تنها از چهار راه عبودیت می‌گذرد، گفت: عبد واقعی کسی است که مطیع همه دستورات خدا باشد و توجهی به غیر خدا نداشته باشد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات