۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۳۲۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

۴ خانه عالم در روستا‌های کاشان نیمه تمام مانده است

۴ خانه عالم در روستا‌های کاشان نیمه تمام مانده است
حجت الاسلام حسینی از نیمه تمام ماندن چهار خانه عالم در روستا‌های تابعه شهرستان کاشان، مرق، رحق، کامو و خزاق با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی صبح امروز در آخرین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران، گفت: خبرنگاران انصافا از اقشار زحمت کش، تلاشگر و چشم بینای جامعه هستند و مردم انتظار دارند واقعیت‌ها را از طریق خبرنگاران مشاهده کنند.

وی افزود: در شهرستان کاشان بیش از ۸۰۰ هیات مذهبی، ۷۰۰ جلسه قرآنی مردمی، ۳۷۰ مبلغه و خانم جلسه ای، ۴۰۰ مسجد، ۳۶۰ مداح، ۵۰ مجری و قاری مجالس ترحیم، ۲۳ مؤسسه قرآنی و خانه روستایی قرآنی، ۱۰ مدرسه علمیه و ۷ امام جمعه و نماز جمعه از ظرفیت بالایی برای خدمت رسانی بهره‌مند است.

حجت الاسلام حسینی ساماندهی هیئات مذهبی کاشان را یکی از فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی کاشان طی ۱۳ سال گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: اکثرت هیئات مذهبی کاشان سنتی و نقش مهمی را در تبلیغ عقاید دینی دارند.

وی از برگزاری جلسات آموزشی برای هیئات مذهبی کاشان خبرداد و افزود: طی ۱۳ سال گذشته بیش از ۲ هزار ساعت جلسه آموزشی برای مسؤولان هیئات مذهبی، ائمه جماعات، مداحان و مربیان پرورشی برگزار شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، برگزاری گفتمان‌های دینی، اعزام بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مبلغ و مبلغه به شهر‌ها و روستا‌های همجوار و استان‌های سراسر کشور، احداث بیش از ۲۷ خانه عالم، استقرار بیش از یکصد روحانی در روستا‌های دارای جمعیت حد نصاب، اجرای طرح گفتمان دینی در مدارس و پاسخ به سؤولات دانش آموزان را از جمله فعالیت‌های انجام شده اعلام کرد.

حجت الاسلام حسینی برگزاری بیش از ۱۰ دوره تخصصی فرق و مذاهب و دوره‌های قرآنی و دینی برای مبلغان و معلمان، تأسیس دبیرستان معارف اسلامی صدرای ولایت، شناسنامه دارکردن و سطح بندی مداحان کاشان و صدور کارت شناسایی و جلوگیری از فعالیت مداح نما‌ها و مبارزه با خرافه و بدعت‌ها را از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد.

وی افزایش خانه‌های عالم از ۵ خانه به ۲۷ خانه عالم با مشارکت خیرین، افزایش هیئات مذهبی از ۲۰۰ هیات به بیش از ۴۷۰ هیات مذهبی دارای مجوز فعالیت، افزایش خانه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی از ۷ مؤسسه و خانه قرآنی به ۲۳ مؤسسه و خانه قرآنی، افزایش حافظان قرآنی از ۵۰۰ حافظ به یکهزار حافظ قرآن را از جمله اقدامات انجام شده اداره تبلیغات اسلامی کاشان طی ۱۳ سال گذشته اعلام کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان همچنین از نیمه تمام ماندن چهار خانه عالم در روستا‌های مرق، رحق، کامو و خزاق خبرداد و افزود: این چهار خانه عالم در مجموع ۶۰ درصد پیشرفت فیریکی دارند، اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم نیمه تمام مانده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه خانه عالم در روستا‌های با بیش از ۸۰۰ خانوار احداث می‌شود گفت: برای احداث این چهار خانه عالم تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت‌های مردمی هزینه شده است و برای تکمیل و بهره برداری از آن به ۳۰۰ میلیون ریال اعتباردیگر نیاز دارد.

وی با بیان اینکه خانه‌های عالم بین ۹۰ تا ۱۰۰ مترمربع احداث می‌شود، اظهار داشت: تمامی روستای‌های واجد شرایط خانه عالم از خانه عالم بهره‌مند هستند و در روستا‌های با جمعیت کمتر از ۸۰۰ خانوار نیز سوئیت‌هایی به مساحت ۴۰ مربع برای استفاده روحانی در مناسب‌های مختلف مذهبی در دستور کاراست.

به گفته وی ۶۰ درصد اعتبارات خانه‌های عالم روستایی از سوی دولت تامین می‌شود و ۴۰ درصد مابقی از سوی خیرین تأمین می‌شود.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی بعد از ۱۷ سال خدمت در بنیاد شهید، سپاه پاسداران، دفاع مقدس و ۱۳ سال خدمت در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان بازنشسته شد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات