۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۳۱۴۲۳

گروه‌های جهادی دوشادوش امدادگران در کنار مردم آسیب‌دیده خوزستان

گروه‌های جهادی دوشادوش امدادگران در کنار مردم آسیب‌دیده خوزستان
نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(‌عج) خوزستان گفت: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده ناشی از بارندگی اخیر در خوزستان و عدم دسترسی خانواده‌ها به مواد غذایی استقرار موکب‌های اربعین در مناطق آسیب دیده اهواز و کارون برای خدمت‌رسانی به مردم ضروری است.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار‌، در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در بارندگی اخیر شاهد آبگرفتگی معابر شهری و خانه‌های مردم در بسیاری از نقاط استان خوزستان و بخصوص شهرستان اهواز بودیم که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: با وجود نصب پمپ‌های تخلیه آب، در برخی مناطق به دلیل حجم بالای آب‌های سطحی همچنان آب در منازل وجود داشت اما نیروهای بسیج و سپاه به موقع وارد میدان شده و با تمام ظرفیت در جهت خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده تلاش کردند.

وی تصریح کرد‌: در حال حاضر آب بسیاری از منازل در نقاط مختلف اهواز و شهرستان کارون تخلیه شده اما مردم آسیب‌دیده در حال حاضر شرایط مناسبی برای تامین غذا و حداقل امکانات زندگی را ندارند که همچنان باید حمایت شوند‌.

حجت‌الاسلام رستگار گفت: با توجه به این شرایط موکب‌های اربعین می‌توانند نقش موثری در حمایت از مردم آسیب‌دیده داشته باشند و با استقرار در مناطق مختلف تا رسیدن به شرایط عادی به مردم خدمت‌رسانی کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر گفت: شهرداری اهواز و آب و فاضلاب استان باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد چنین وضعیت بحرانی نباشیم‌.

وی افزود‌: برای کاهش آلام مردم تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید از ظرفیت‌های خود استفاده کنند و سپاه نیز در این زمینه با تمام ظرفیت وارد شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز با بیان اینکه گروه‌های جهادی در آبگرفتگی اخیر با تمام ظرفیت وارد میدان شدند گفت: گروه‌های جهادی برای تعمیر و بازسازی منازل آسیب‌دیده ناشی از آبگرفتگی اخیر در اهواز و کارون اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرتیپ حسن شاهوارپور بیان کرد: در پی بارندگی شدید دوشنبه گذشته در استان خوزستان، شهرهای اهواز، آبادان‌، خرمشهر و کوت عبدا... دچار آبگرفتگی شدند که کوت عبدا... مرکز شهرستان کارون از مناطقی بود که نسبت به سایر نقاط بیشتر دچار آبگرفتگی شد و آب‌های سطحی وارد منازل شده و خسارت زیادی را به اموال مردم وارد کرد.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج نیز در کنار دولت برای تخلیه آب از مناطق مختلف با تمام ظرفیت وارد میدان شدند.

شاهوارپور گفت: در برخی مناطق حدود یک متر آب وارد منازل شده بود که بسیجیان به کمک مردم این مناطق رفتند‌.

وی افزود: تامین و پخت غذا و آب معدنی برای مردم آسیب‌دیده نیز از دیگر خدماتی بود که توسط نیروهای بسیج و سپاه ارائه شد.

وی بیان کرد‌: اکنون بخش قابل توجهی از آب‌های سطحی از مناطق اهواز و کارون تخلیه شده و انتظار می‌رود با امکاناتی که وارد مناطق شده آب به صورت کامل تخلیه و تسهیلات ویژه‌ای برای مردم آسیب‌دیده در نظر گرفته شود تا بتوانند به زندگی عادی بازگردد.

وی گفت: اکنون افزایش ظرفیت برای تخلیه آب از طریق لوله‌گذاری و هدایت آن به سمت رودخانه انجام شده و انتظار می‌رود با انجام این اقدامات دیگر نگرانی برای بارش‌های آینده نداشته باشیم.

تلاش برای حل مشکل آبگرفتگی مناطق بحرانی خرمشهر

مشکل آبگرفتگی در مناطق بحرانی همچون کوی بهروز، کوی آریا، سوم خرداد و عشایر خرمشهر همچنان ادامه دارد و اهالی این مناطق برای تردد روزانه با مشکل جدی مواجه هستند. جمعی از ساکنان مناطق بحرانی خرمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند‌: با گذشت بیش از چهار روز از بارندگی سیل آسا همچنان مشکل آبهای سطحی و سرریز شدن فاضلاب در این مناطق وجود دارد و نابسامانی وضعیت عبور و مرور در منطقه داودی پس از بارندگی موجب نارضایتی مردم شده است.

این گزارش می‌افزاید‌: ماموران شهرداری و عوامل اجرایی برای رفع آبگرفتگی این مناطق تلاش می‌کنند و این معضلی است که آبفا به وجود آورده و باید حل شود.

مردم می‌گویند‌: نظارت مسئولان بر کار پیمانکاران آب و فاضلاب ضروری است چرا پیمانکارانی که شبکه فاضلاب را اجرا کرده‌اند پس از یک سال ریزش کرد و باعث خسارت فراوان به زیرساخت‌ها شده است.

عزیز ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر اظهار داشت‌: شبکه فاضلاب این مناطق به دلیل فرسودگی ریزش کرده و موجب سرریز شدن فاضلاب و کندی دفع فاضلاب شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز مشکل آبگرفتگی مناطق بحرانی خرمشهر برطرف شود.

احمد زابلی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر نیز گفت: برای برآورد خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی خرمشهر بر اثر آبگرفتگی دستگاه‌های اجرایی راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، جمعیت هلال احمر موظف شدند خسارت وارده را بررسی کنند.

غلامرضا پورجلالی رئیس اداره آبفای خرمشهر در این خصوص گفت : تاسیسات و شبکه فاضلاب برای دفع پساب انسانی طراحی شده‌اند و تعداد پمپ‌ها و دبی متناسب با پساب انسانی است لذا دفع این میزان حجم روان آب ناشی از بارندگی شدید از این شبکه غیرممکن است.

ویزیت بیش از یک هزار نفر در مناطق آب‌گرفته اهواز

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم ‌پزشکی اهواز گفت: یک هزار و ۴۵۰ نفر بیمار در سه روز گذشته در مناطق آب‌گرفته شهرستان اهواز خدمات درمانی دریافت کردند.

محمد امین زرگر اظهار داشت: به دنبال بارش باران سیل آسا در چند روز گذشته وآبگرفتگی مناطقی از شهر اهواز از روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه پزشک، پرستار، دارو و ملزومات پزشکی در مناطق کوت عبدالله، شیبان، کوی علوی و شهرک دانشگاه و سایر مناطقی که نیاز به خدمات درمانی داشتند مستقر شدند.

وی افزود: در روز چهارم علاوه بر استقرار اتوبوس آمبولانس، تیم‌های پیاده دو نفره با کوله پشتی به همراه دارو و ملزومات پزشکی به مناطق دیگر اعزام شدند تا کسانی که توانایی خروج از منزل را نداشته و نیاز به خدمات درمانی دارند شناسایی شوند.

تخریب تعدادی از واحد های مسکونی حصیرآباد اهواز درپی بارندگی‌های اخیر

بارندگی‌های عصر دوشنبه باعث تخریب و آسیب دیدن تعدادی از واحدهای مسکونی منطقه حصیرآباد اهواز شد که در حال حاضر ۳۰ منزل مسکونی پر خطر شناسایی و ساکنان آن به مدرسه‌ای در همان منطقه منتقل شده‌اند. بیش از یکصد نفر از اهالی این منطقه آواره شده و از خدمات‌رسانی نیز رضایت کافی ندارند‌‌./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات