۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۳۱۵۶۱
مدیر دفتر آیت الله یعقوبی:

مطالبه حقوق مشروع خود را از سیره حضرت زهرا آموخته ایم

مطالبه حقوق مشروع خود را از سیره حضرت زهرا آموخته ایم
مدیر دفتر یکی از علمای عراق گفت: مطالبه حقوق مشروع خود را از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) فرا گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام شیخ مجید العبودی مدیر دفتر آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق، طی سخنانی بیان داشت: از سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) آموخته ایم که باید حقوق مشروع خود را مطالبه کنیم.

وی افزود: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نسبت به ظلم و ستم حکومت زمان خود، سکوت اختیار نکردند و با ایمان قوی با وجود جراحت های بسیار جسمی و روحی که از سوی حاکم ظالم دیده بودند، از حقوق خود به دفاع برخواستند.

مدیر دفتر آیت الله یعقوبی تصریح کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) با وجود یاران بسیار کم، تا آخرین لحظه عمر شریفشان به دفاع از حق خود پرداختند و با سخنرانی های خود در مسجد، منزل و در میان مردم، ظالمان را رسوا ساختند.

وی تاکید کرد که ما باید نفس خود را آماده کنیم و به قیام فاطمی تمسک جوییم و با همه توان با فساد و انحرافات موجود به مبارزه برخیزیم.

 حجت الاسلام شیخ مجید العبودی خواستار تشکیل دولت مدنی، حفظ وحدت، عدم تبعیض و توجه به حقوق مردم شد و اظهار داشت: تشریع قانون انتخابات عادلانه موجب می شود که مردم آزادانه نامزدان خود را انتخاب کنند.

وی اجرای همه پرسی بر قانون جدید را ضروری دانست و افزود: نکات مثبت قانون جدید باید حفظ و نکات منفی آن اصلاح شود. اصلاح قانون عراق نباید بیش از 6 ماه به طول بینجامد.

لغو همه قوانینی که بر اساس منافع و مصالح احزاب و بر پایه تبعیض ایجاد شده است، از دیگر خواسته های مدیر دفتر حضرت آیت الله یعقوبی بود و گفت: سهم خواهی سیاسی از دولت باید به پایان برسد و اسلحه نیز فقط در دست دولت باید باشد.

وی استفاده از هر گونه خشونت علیه تظاهرات کنندگان که به صورت مسالمت آمیز به خیابان ها می آمدند را محکوم کرد و خواستار شناسایی عوامل نفوذی و متخلفان و معرفی آنان به دادگاه شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
احسنت
1
0