۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۳۱۵۹۰
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

سعادت دنیا و آخرت در عمل صالح و پرهیز از شرک در عبادت است

سعادت دنیا و آخرت در عمل صالح و پرهیز از شرک در عبادت است
حجت الاسلام شاه فضل سعادت دنیا و آخرت را در عمل صالح و پرهیز از شرک در عبادت دانست و گفت: انسان باید به مرحله‌ای از معرفت برسد که غیر از خدا به چیز دیگری فکر نکند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شاه فضل در تفسیر آیه ۱۱۰ سوره کهف که یکشنبه شب در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: در این آیه به سه ارکان دین توحید، نبوت و معاد اشاره کرده است.

وی افزود: یکی مباحث مطرح شده در رابطه با وحی و نبوت این است که چرا خداوند تنها برخی از پیامبران را برای وحی انتخاب کرده است و این درحالی است که در قرآن می‌فرماید، خدا هرکجا که بخواهد رسالت خودش را قرار می‌دهد.

حجت الاسلام شاه فضل تبعیت از پیامبران الهی را سبب سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: ضرر و زیان عدم تبعیت از پیامبران الهی متوجه پیامبران الهی نمی‌شود و تبعیت از آن‌ها به سود انسان است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ابراز کرد: همه پیامبران متفق القول بر این تأکید داشتند که یک خدا بیشتر وجود ندارد و این در حالی است که تمامی ادیان به مرور زمان گرفتار شرک می‌شدند.

وی ادامه داد: برخی از متفکران غربی مدعی هستند انسان از روز اول مشرک بوده اما به مرور زمان برخی موحد و برخی دیگر مشرک باقی ماندند، در حالیکه ما معتقد هستیم از روز اول توحید بوده  و حضرت آدم و حوا از ابتدا خدا پرست و موحد بودند، اما  مردم به مرور زمان مردم مشرک شدند و پیامبران یکی بعد از دیگری آمدند تا مردم را از شرک نجات دهند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: برخی افراد در جریان خدا شناسی خدا را تنها خدای ارحم الراحمین می‌دانند و هرگناهی را مرتکب می‌شوند، درحالیکه اگر از عشق خدا گفته می‌شود باید از ترس خدا هم گفته شود.

حجت الاسلام شاه فضل افزود: خدا را باید درست به مردم معرفی کرد، نه اینکه او را تنها اهل عذاب و یا تنها ارحم الراحمبن معرفی کرد، چون خداوند هم شدید العقاب است و هم غفور الرحیم است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت در عمل صالح و عدم شرک در عبادت است، گفت: انسان باید به مرحله‌ای از معرفت برسد که به غیر از خدا به چیزی دیگری فکر نکند./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات