۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۳۱۶۵۷
اعتراض نماینده ولی‌فقیه در گیلان به وضعیت بهداشت و درمان؛

برخی بیمارستان‌های رشت قدمت ۱۰۰ ساله دارند

برخی بیمارستان‌های رشت قدمت ۱۰۰ ساله دارند
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: برخی از بیمارستان‌های رشت قدمت ۱۰۰ ساله دارند و پاسخگوی نیاز مردم نیستند لذا مسئولان استان برای حل مشکلات بهداشتی مردم اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان با وی با اشاره به اهمیت سلامت انسان در احکام دینی اظهار داشت: مجاز بودن پیوند اعضا از منظر اسلام نشان‌دهنده میزان اهمیت این دین به سلامت انسان بوده و این کار جهت افزایش سلامت جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن تأکید بر فرهنگ‌سازی جهت گسترش اهدای عضو در جامعه گفت: در حال حاضر بخشی از جامعه ما در برابر این کار مقاومت می‌کند و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و صبر بیشتری توسط جامعه پزشکی و سایر فعالان این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی توجه به سلامت مردم و محیط زیست را از اولویت‌های جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: به زیرساخت‌های محیط زیستی گیلان بسیار بی‌توجهی شده است و نتیجه آن نیز وضعیت نابسامان پسماند سراوان است و دانشگاه‌ها بایستی برای رفع این معضل دست به‌کار شوند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: برخی از بیمارستان‌های رشت قدمت 100 ساله دارند لذا نمی‌توانند پاسخگوی نیاز بیماران امروزی باشند از این رو ضروری است که مسئولان استان گیلان برای حل مشکلات بهداشتی مردم اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

وی با بیان اینکه پیوند کبد در اتاق اجاره‌ای در شأن مردم گیلان نیست تصریح کرد: ما برای رفع این مشکل همکاری کامل با اعضای انجمن پیوند عضو خواهیم داشت و تلاش داریم که این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود تا بیماران دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان پیوند عضو را امری مهم جهت ارتقاء سلامت جامعه دانست و عنوان کرد: استان گیلان در زمینه اهدای عضو پیشرفت‌های خوبی داشته است اما مسئولان این امر بایستی برای گسترش این فرهنگ بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه در حوزه بهداشت جامعه بحث پیشگیری از درمان مهم‌تر است خاطرنشان کرد: بایستی فرهنگ‌سازی در رابطه با پیشگیری از بیماری‌ها را از دوران کودکی و پیش‌دبستانی‌ها آغاز کنیم و این کار عزم جدی‌تر مسئولان را می‌طلبد.

ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این دیدار ضمن گله‌مندی از کم کاری برخی مدیران و عقب‌ماندگی‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه گیلان در حال حاضر 700 میلیارد تومان بدهی دارد و پرستاران و پزشکان آن کارانه 2 سال گذشته خود را هنوز دریافت نکردند از این رو بایستی در صدد جبران این عقب‌ماندگی‌ها باشیم.

سیامک ریماز رئیس بیمارستان رازی رشت نیز با اشاره به تشکیل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه گیلان در سال گذشته ابراز داشت: ساختمان جامع پیوند عضو در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی می‌شود و گیلان نیز بایستی مانند استان‌های دیگر در زمینه اهدای عضو پیشرو باشد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات