۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۳۰۸۹۶

خیران استان بوشهر ۱۳ میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند

خیران استان بوشهر ۱۳ میلیارد تومان به ایتام و محسنین کمک کردند
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: امسال تاکنون حامیان نیک اندیش هم استانی بیش از ۱۳ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف نقد و کالا به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد لطفی در نشست با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر که با موضوع همکاری در راستای حمایت از دانش آموزان یتیم و نیازمند برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون 7 هزار کودک یتیم و بی سرپرست در استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد است که بیش از 6 هزار نفر آن به عنوان دانش آموز در حال تحصیل هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: در این طرح که برخاسته از نگاه اعتقادی و بینش عمیق مردم به آموزه‌های دینی است، خیران اقدام به حمایت مالی و معنوی از یک تا چند یتیم و فرزند نیازمند می‌کنند و در طول سال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را مستقیما در اختیار آنها قرار می‌دهند.

لطفی با بیان اینکه هم اکنون 20 هزار خانوار بی سرپرست در استان وجود دارد گفت:حدود 10 هزار حامی برای حمایت از فرزندان یتیم این خانوارها به آنها کمک می کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تشریح طرح جذب بیش از 16 هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت خاطر نشان کرد: این طرح برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در بحث حمایت از ایتام بی سرپرست برنامه ریزی شده است که هر شخص در صورت تمایل ماهیانه مبلغی را از حداقل 10 هزار تومان تا هر اندازه که توان مالی دارد مستقیما به حساب فرزندان ایتام پرداخت می‌کند.

وی با معرفی سایت ekram.emdad.ir اظهار داشت: این سایت به منظور دسترسی آسان، ثبت نام مستقیم و انتخاب کودک مورد نظر توسط خود حامیان، راه اندازی شده است و پس از فرایند ثبت نام با صدور شماره حسابی، کمک های حامیان به شکل مستقیم و بدون واسطه به حساب یتیم مورد نظر پرداخت می شود و کمیته امداد هیچ گونه دخالتی در آن ندارد.

لطفی با بیان اینکه اغلب حامیان ایتام استان را قشر معلم و فرهنگیان تشکیل می‌دهند گفت: معلمان به سبب اینکه نیاز و مشکلات دانش آموزان یتیم و نیازمند را بهتر و بیشتر لمس می‌کنند در حمایت از آنها پیشگام هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه کمک‌های اهدایی حامیان برای رفع نیازهای تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود خاطر نشان کرد: امسال تاکنون حامیان نیک اندیش هم استانی بیش از 13 میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف نقد و کالا به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

وی ضمن دعوت از مجموعه کارکنان و معلمان آموزش و پرورش استان برای حمایت از دانش آموزان یتیم و نیازمند تصریح کرد: جامعه فرهنگیان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به سایت اکرام ایتام امداد به نشانی ekram.emdad.irدراین طرح معنوی ثبت‌نام و جهت واریز مستقیم کمک‌های خود به فرزندان معنوی اقدام کنند..

در ادامه این نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تقدیر از فعالیت‌های کمیته امداد در ارائه خدمات به دانش آموزان نیازمند اظهار داشت: همه ما در قبال نیازمندان و دانش آموزان نیازمند مسئولیت داریم.

علیمراد کرمی، با تاکید بر اینکه جوانان و دانش آموزان بزرگترین سرمایه‌ برای آینده جامعه هستند گفت: ما مسئولان باید به فکر رفع نیازها و مشکلات تحصیلی آنها باشیم.

کرمی آمادگی خود را برای همکاری با کمیته امداد برای حمایت و رسیدگی به نیازهای دانش آموزان ایتام و نیازمند اعلام کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات