۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۶۸۰
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

افسران جنگ نرم با ابزار هنر، ورودی عالمانه در فضای مجازی داشته باشند

افسران جنگ نرم با ابزار هنر، ورودی عالمانه در فضای مجازی داشته باشند
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افسران جنگ نرم را طلایه داران اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه دانست و بر لزوم ورود عالمانه و هنرمندانه در فضای مجازی تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید ضیاءالدین آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در جمع فعالان فضای مجازی که با همت معاونت سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه فضای مجازی یک انقلاب است گفت: اهمیت کار در این عرصه و این فضا به قدری مهم است که فرمانده معظم کل قوا می فرمایند :"من اگر بنا باشد که اشتغال به کار و فعالیت پیدا بکنم فعالیت در عرصه فضای مجازی را به دلیل اهمیتش انتخاب می کنم."

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور با بیان اینکه فضای مجازی فقط نامش فضای مجازی است اظهار داشت: این فضا حقیقت زندگی ما و مخاطبان ما را در برگرفته است و عینی و واقعی است.

وی افزود: حوادث و وقایعی که در سال های اخیر چالش هایی را در فضای جامعه بوجود آورد نشأت گرفته از همین فضای مجازی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: قدرت فضای مجازی به قدری زیاد است که می تواند یک آشوبی را بدون اینکه افراد در صحنه حضور داشته باشند ایجاد کند و بالعکس قادر است یک همبستگی ملی و انسجامی اجتماعی را بوجود آورد.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجانپور با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی ،پرورش فکری اخلاقی و معنوی برای آحاد کارکنان و خانواده‌ها را از مجموعه سازمان عقیدتی سیاسی انتظار و مطالبه دارند گفت: بهترین و کم هزینه ترین فضایی که بیشترین افراد و خانواده ها در آن حضور دارند و قابل دسترس است فضای مجازی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح کارکردهای فرهنگی و آموزشی فضای مجازی گفت: فضای مجازی وسیله و کارزاری است که دشمنان از آن در جهت از بین بردن فرهنگ، اعتقاد و ایجاد فاصله بین نظام اسلامی و مردم، نهایت تلاش خود را به کار بسته اند اما با تکنولوژی نمی شود مبارزه کرد و نباید برخورد سلبی داشت؛ بلکه این فضا با وجود تهدید ها و مخاطرات گوناگون خود وسیله ای برای ارتباط و انتقال معنی است؛ بنابراین باید حضوری فعالانه و عالمانه توام با آگاهی و بصیرت داشته باشیم.

حجت الاسلام و السملمین آقاجانپور ادامه داد: لازمه دستیابی به قدرت دفاعی و نظامی از منظر اسلام، قدرت معنوی است و امروز این قدرت معنوی با حمله همه جانبه دشمن در فضای رسانه و مجازی مواجه است.

وی افزود: امروز به پشتوانه قدرت دفاعی و نظامی نیروهای مسلح، دشمنان از گزند نظامی به این مرز و بوم عاجز مانده اند و بر همین اساس در نبرد اقتصادی و فرهنگی با ابزار رسانه فکر ها را تغییر می دهند؛ نگاه‌ها و جهت گیری ها را عوض میکنند؛ یارگیری می کنند ؛ نفوذ می کنند و با آن اندیشه ای که مردم با آن انقلاب شکوهمند اسلامی را به وجود آوردند و با نظام سلطه درافتادند، آن اندیشه و نگاه را تغییر می دهند.

وی خاطرنشان ساخت: افراد مسن تر و کسانی که در دوره پهلوی زندگی می کردند، از نبود امکانات در آن دوره، تبعیض و بی عدالتی، عدم پیشرفت و توسعه یافتگی و وابستگی محض به کشورهای غربی و سلطه گر و صدها عقب ماندگی دیگر آگاهی دارند، اما دشمنان در این دوره با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی سعی بر تطهیر رژیم پهلوی و سرپوش گذاشتن به جنایات در آن دوران دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بکار گیری صحیح الگوهای مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در خصوص فضای مجازی را ضروری عنوان کرد و گفت: افسران جنگ نرم طلایه داران عرصه اعتلای فرهنگ اسلامی و قرآنی هستند که باید به وسیله فضای مجازی در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین آگاه سازی خانواده ها با ابزار هنر، ورودی عالمانه داشته باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات