۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۶۳۰۸۴۵
حجت الاسلام آقاجانپور:

دشمنان در بستر فشار اقتصادی به دنبال تغییر باورها و اصول ملت ایران هستند

دشمنان در بستر فشار اقتصادی به دنبال تغییر باورها و اصول ملت ایران هستند
رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت:سازمان عقیدتی سیاسی به عنوان بازوی معنوی اقتدار نیروهای مسلح در حوزه نشر و گسترش مفاهیم دینینقش خود را ایفا می کند.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری رسا، هفتمین جشنواره مالک اشتر سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، حجت الاسلام آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، سردارسرتیپ پاسدار تشکری دبیر اشراف فرماندهی معظم کل قواو سردار سه دهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح، در سالن شهدای سازمان صنایع دفاع برگزار شد.

حجت الاسلام آقاجانپور رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با حضور در جشنواره مالک اشتر این سازمان با اشاره به سرنگونی نظام 2500 ساله شاهنشاهی در ایران و استقرار نظام مقدس اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: بقای این نظام نیازمند قدرتی بود ه و هست که بتواند کشور و نظام اسلامی را در برابر هر تهدیدی حفظ و آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی را در تراز تمدن نوین اسلامی به سمت تعالی پیش ببرد.

حجت الاسلام آقاجانپور ایجاد تشکیلات سیاسی ایدئولوژیک (عقیدتی سیاسی) را یادگار امام راحل عنوان کرد و گفت: لازمه نظام اسلامی، داشتن ساختار اسلامی در تمامی ابعاد است و این موضوع در مورد نیروهای مسلح  که تأمین کننده امنیت و اقتدار و شکوه یک ملت هستند از حساسیت  بیشتری برخوردار است و بنا برهمین اصل فرمانده معظم کل قوا فرمودند: «من نیروی مسلح مکتبی مبتنی بر ایمان ، معنویت، روحیه جهادی و انقلابی می خواهم که بتواند در برابر هر تهدیدی ایستادگی کند.

وی با اشاره به نقش خطیر روحانیت در تعمیق آگاهی سیاسی، دینی و معرفتی ملت ایران در طول تاریخ عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وحضور روحانیون در سازمان های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، این سازمان به عنوان بازوی معنوی اقتدار نیروهای مسلح در حوزه نشر و گسترش مفاهیم دینی، روشنگری های سیاسی، نظارت بر رعایت موازین شرعی در تمامی فرایندها، قوانین و دستوالعمل های مبتنی بر اسلام نقش خود را ایفا کرده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نقش این سازمان را در گزینش کارکنان و  مدیران مکتبی و ولایی موثر دانست و گفت: در نیروهای مسلح بهترین افراد با باور و ایمان راسخ گزینش می شوند تا با نگاه الهی و تکیه بر ظرفیت های معنوی و درونی بتوانند سد موانع و مشکلات را بشکنند و مسیر بازدارندگی فعال جمهوری اسلامی را با قدرت لایزال الهی و تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا ادامه دهند.

حجت الاسلام آقاجانپور فعالیت در مجموعه تحت فرماندهی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را افتخار نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: وظایف و مسئولیت ما در سازمان تحت امر ولی امر مسلمین بسیار سنگین تر است؛ چرا که اگر در جایی عملکرد نا مناسبی داشته باشیم، این عملکرد، جلوه بسیار بدتری نسبت به سایر دستگاه ها خواهد داشت و بنابراین در نیروهای مسلح کوچکترین آسیب هم از منظر ما بزرگ است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به جامعه بزرگ خانواده نیروهای مسلح در جامعه اظهار داشت: امروز دشمنان در بستر فشار اقتصادی به دنبال تغییر باورها، آرمان ها، اعتقادات، ارزش ها و اصول ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و با عملیات روانی در پی دستیابی به اهداف شوم خود هستند. 

وی در همین زمینه ادامه داد: در این هجمه فرهنگی، معیشتی و سیاسی دشمن، عملکرد مجموعه های عقیدتی سیاسی و سایر دستگاه های فرهنگی باید نمود عینی و تاثیر گذار در آحاد جامعه داشته باشد و به نقطه ای برسد که همگان سبک زندگی و رفتاری نیروهای مسلح را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه ارزشی کردن جامعه از طریق بستر سازی فرهنگی  نیازمند همکاری همه دستگاه های مسؤول است گفت: پیاده سازی جامعه ایرانی مبتنی بر فرهنگ و آرمان اسلام، لازمه اش سلامت عدالت اداری، عدم فاصله طبقاتی، دوری مسئولان از اشرافی گری، شایسته سالاری، اخلاق مداری و بسیاری از مولفه های دیگر است.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و کشور نیازمند مدیران انقلابی برای پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی است با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه  مجلس باید مجلسی باشد که بتواند در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها و مرعوب نمودن و تطمیع کردن‌های قدرتمندان جهانی بایستد و مصالح کشور و ملت را محاسبه کند و دنبال آن برود؛ بر اهمیت شرکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح در خط ولایت تأکید کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: فرمانده معظم کل قوا ارتقاء هشیاری، بصیرت دینی و انقلابی، پرورش فکری و اخلاقی و نظارت بر موازین شرعی به ویژه سلامت مالی و اقتصادی را از مجموعه عقیدتی سیاسی وزات دفاع انتظار  دارند و ما نیز با تمام قوا با همکاری مجموعه وزارت دفاع  تمام تلاشمان را برای تحقق اوامر فرمانده معظم کل قوا به کار خواهیم بست.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره مالک اشتر درحوزه اشراف فرماندهی معظم کل قوا تقدیر به عمل آمد ./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات