۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۳۱۶۹۷
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:

تربیت نیروی انسانی کارآمد گام مهمی برای تمدن‌سازی اسلامی است

تربیت نیروی انسانی کارآمد گام مهمی برای تمدن‌سازی اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: برای داشتن منابع انسانی قوی در آینده باید اندیشه‌های ناب اسلامی به جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها انتقال داده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی صبح امروز در دوره توانمندسازی طرح اعتلای بسیج فرهنگیان با عنوان «شبکه معلم آینده‌ساز» در رشت اظهار داشت: تلاش‌ها و اقدامات سودمند یا غیرسودمند اهالی فرهنگ و دانش می‌تواند عامل رشد یا سقوط هر جامعه‌ای باشد از این رو فرهنگیان و معلمان از نقش اساسی در اجتماع برخوردار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به نقش تاثیرگذار و بی‌بدیل معلمان در جهت رشد و ارتقاء شخصیت دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: معلمان در دوران طلایی رشد و شکل‌گیری‌ شخصیت جوانان دارای نقش اساسی هستند لذا جوانان از گفتار، پوشش و رفتار معلم در کلاس درس الگو می‌گیرند بنابراین همه چیز معلم حتی حرکات دست او هم برای جوان الگو است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: برخی روانشناسان اسلامی معتقدند که جهل و نادانی جامعه، هنرمندان و عالمان منحرف، زرق و برق دنیا، تغییرات کاذب و نادرست از جمله عوامل انحراف برخی جوامع هستند البته دشمن نیز از خلاء موجود در برخی جوامع استفاده می‌کند و اندیشه کاذب را در این خلأها جایگزین می‌کند.

امام جمعه‌ رشت خاطرنشان کرد: از دیگر عواملی که در انحراف برخی جوامع موثر هستند می‌توان به هنرمندان و عالمان منحرف اشاره کرد بنابراین اگر هنرمندان و عالمانی که وظیفه ترویج علم در جامعه را دارند اگر خودشان از علم درستی برخوردار نباشد موجب انحراف یک جامعه شوند.

وی با اشاره به دیگر عوامل انحراف برخی جوامع از جمله جوامع غربی گفت: جوامعی که مردم آن در جهل و نادانی باشند رو به افول خواهند بود و از جمله عواملی که امروز موجب افول جامعه غربی و آمریکا شده این است که مردم آن جامعه شخصی را که کنترلش از دست خودش خارج است و دارای روحی نامتعادل است را منتخب خود قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان اضافه کرد: با وجود اینکه جامعه غربی مجهز به تکنولوژی و فناوری مدرن است اما کارشناسان معتقدند که جامعه غربی دچار انحراف از درون شده است طوری که حتی برخی کلیساها هم دچار مادیات و امور غیرمعنوی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه معلمی شغل انبیای الهی بوده است خاطرنشان کرد: پیامبر‌اکرم(ص) و سایر انبیاء الهی نیز همواره با آموزش‌های درست و الهی سعی می‌کردند که جامعه به سمت سعادتمندشدن در حال حرکت باشد و افق‌ها را می‌دیدند.

امام جمعه‌ رشت توجه اساسی به زیربناهای فرهنگی جامعه‌ را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای داشتن منابع انسانی قوی در آینده باید به زیربناهای فرهنگی جامعه توجه کنیم و اندیشه‌های ناب اسلامی به جوانان انتقال داده شود تا نیروهایی که به‌ فکر تمدن‌سازی اسلامی باشند در مهدکودک، مدارس و دانشگاه‌ها به‌خوبی توسط معلمان تربیت شوند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات