۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۳۱۷۱۹
سردار نجات:

قلم‌ها باید اوج فتنه‌ها و توطئه‌های ۸۸ تا ۹۸ را آشکارا بیان کنند

قلم‌ها باید اوج فتنه‌ها و توطئه‌های ۸۸ تا ۹۸ را آشکارا بیان کنند
معاون فرهنگی سپاه گفت: قلم‌ها باید اوج فتنه ۹۶، توطئه ۹۸ و فتنه ۸۸ را آشکارا بیان کنند. درود بر آن قلم‌هایی که پشت پرده توطئه ۹۸ را می‌شکافند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار آسودی، دبیر اجرای چهاردهمین دوره از جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم در آیین پایانی این جایزه اظهار داشت: هیات داوران در این دوره در ۱۴ گروه تخصصی تشکیل شد و ۳۶۸ اثر مورد بررسی قرار گرفت که ۱۳۲ عنوان به مرحله بعد راه یافت و با ارزیابی دقیق‌تر در مرحله نهایی ۵ اثر رتبه اول، ۱۰ اثر رتبه دوم، ۱۲ اثر رتبه سوم و ۱۱ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی گفت: دوستان پاسدار اهل قلم چند خواهش دارند، اول اینکه؛ پاتوقی برای مراودات اهل قلم فراهم شود. دیگر اینکه، نزدیک به ۹۲۰۰ اثر طی ۱۴ دوره از این جشنواره معرفی شده است، اما جامعه از این آثار بی‌خبر هستند. باید طی یک نمایشگاه دائمی این کتاب‌ها در معرض دید عمومی قرار گیرد. این مسئله برای ارتقای منزلت اجتماعی سپاه مطلوب است.

دیگر اینکه؛ باید جلسات نقد و بررسی افزایش یابد؛ چراکه در این نشست‌ها داوران حضور می‌یابند و اشکالات فنی برای چاپ‌های آتی کتاب مطرح می‌شود.

چهارم اینکه؛ کارگاه آموزشی نوقلمان تشکیل شود. باید مکان مناسبی اطراف دانشگاه تهران در نظر گرفته شود تا این آثار را ارائه دهیم و در نهایت؛ پاسداران اهل قلم خواهان دیدار با مقام معظم رهبری هستند که ما این مسئله را اطاعت کرده‌ایم و بدین منظور نامه‌ای برای سردار سلامی ارسال شده است. ما درخواست کرده‌ایم در کنار این دیدار نمایشگاه کتابی در حسینیه برگزار شود که حضرت آقا کتاب‌های برگزیده را ملاحظه و در پایان نیز دیداری با اهالی قلم پاسدار داشته باشند.

وی افزود: در این جشنواره ۲۰۰ اهل قلم، ۳۶۸ اثر را ارسال کرده بودند و آثار توسط ۸۰ داور بررسی شد و در نهایت ۳۶ اثر برگزیده شده و ما برای اولین بار شایسته تقدیر نیز خواهیم داشت.

یحیی نیازی بیانیه هیات داوران را قرائت کرد که در آن عنوان شده بود هیات داوران چهاردهمین دوره ضمن اذعان به دشواری کار داوری، آثار متنوع و عموما وزین این دوره بیان می‌دارد؛ داوری‌ها با بحث‌های جدی و طولانی همراه بوده و تلاش شده آثار در حیطه ملی دیده شود.

در این دوره نویسندگان و خانواده‌های آنان استقبال خوبی از جشنواره داشتند و در امر تداوم آن تلاش‌هایی را به نمایش گذاشتند.

وی با توجه به ارتقای سطح کیفی آثار تولیدی در تراز جشنواره عنوان کرد: ضعف در آموزش نویسندگان، عدم وجود مکانی برای هم‌اندیشی، سطحی‌نگری و آسان‌نگری در چاپ،‌ نشر و تبلیغ آثار باید برای دوره‌های آتی بیشتر مورد توجه باشد؛ چراکه در این دوره این موارد مشاهده شد.

در ادامه این مراسم از خواهر شهید زینب کمایی که به دست منافقین به شهادت رسید، تجلیل شد.

این خواهر شهید اظهار داشت: پس از ۲۵ سال سرانجام زینب توسط معصومه رامهرمزی نویسنده کتاب به جامعه شناسانده شد. در زمان تحریر کتاب مادرم در قید حیات بودند. از این رو، نویسنده شروع به مصاحبه‌ها کرد. من در دوران جنگ امدادگر جنگ بودم، اما در نهایت زینب برای شهادت انتخاب شد. او توسط منافقین شناسایی و به درجه شهادت نائل آمد. من هر وقت پای درد دل خانواده‌های شهید می‌نشستم از تفاوت شهیدشان می‌گفتم و وقتی زینب به شهادت رسید، این تفاوت را متوجه شدم و از نزدیک لمس کردم و متوجه شدم خدا گلچین‌کننده است. وقتی با من تماس گرفته شد و خبر شهادت خواهرم را شنیدم، متوجه شدم زینب گلچین‌ شده است. وقتی از جبهه به خانه می‌آمد، او مرا به اتاقی می‌برد و راجع به شهدا سوال می‌کرد. بعدها فهمیدم او این موارد را می‌نوشته و ثبت می‌کرده است.

وی در پایان گفت: ترور زینب به شکل اتفاقی و کور نبود. او را شناسایی و برای یک ترور دانش‌آموز ۱۴ ساله برنامه‌ریزی کرده بودند. این کتاب پس از سال‌ها منتشر شد و وقتی مادرم کتاب را دید، احساس رضایت کرد و گفت بالاخره همه متوجه شدند دخترم مظلومانه به شهادت رسیده است.

قلم‌ها باید حماسه همت، باکری، خرازی، شوشتری، همدانی و شهید حججی را جذاب به نسل جوان برساند

سردار حسین نجات معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در چهاردهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم اظهار داشت: آن روز پس از حماسه کربلا و ریخته شدن پاک‌ترین خون‌ها در روز عاشورا به پای نهال اسلام، این زینب و امام سجاد (ع) بودند که اهداف حماسه کربلا را به گوش مردم کوفه و جهان اسلام و امروز رساندند. اگر نبود مجاهدت زبانی و کلامی این بزرگواران، کربلا در کربلا می‌ماند.

سردار نجات گفت: امروز ۱۴۰۰ سال پس از حماسه جاویدان کربلا، پیروان آن مکتب و منادیان اسلام ناب در مقابل لشکریان کفر یک بار دیگر ایستاده و برای حفظ کیان اسلام در جای جای دنیا صدها هزار شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند. دنیا شاهد بود رهبری الهی با صلابت بساط استعمار آمریکا و جاپای رژیم اشغالگر را از کشور جمع کرد.

معاون فرهنگی فرمانده سپاه افزود: خلف او رهبر انقلاب امروز با همان صلابت و شهدای ما در آبادان،‌ خرمشهر، سوریه،‌ یمن و عراق و لبنان و سرزمین‌های محور مقاومت، کار حسینی کردند. امروز نوبت شماست که با قلم‌های شیوا کاری زینبی کنید. قلم‌ها باید حماسه همت و باکری و خرازی و شوشتری، همدانی و شهید حججی و دیگر شهدا را جذاب به نسل جوان برساند.

به گفته وی، قلم‌ها باید اوج فتنه ۹۶، توطئه ۹۸ و فتنه سال ۸۸ را آشکارا بیان کند. درود بر آن قلم‌هایی که پشت پرده توطئه ۹۸ را می‌شکافد. سلام بر قلم‌هایی که خیانت‌ها و خباثت‌های رژیم اشغالگر قدس و عربستان و تروریست‌های تحت حمایت آنها را هنرمندانه به نسل جوان منتقل می‌کند.

وی در پایان گفت: این جلسه به پاس قدردانی از زحمات برادران و خواهرانی تشکیل شده که پاسداری از اهل قلم رسالت آنهاست. دست همه شما را می‌بوسیم و بر این بوسه افتخار داریم./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات