۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۳۱۸۶۷
حجت الاسلام قائمی تأکید کرد؛

ضرورت تقویت انجمن های علمی تربیتی در سطح مدارس علمیه

ضرورت تقویت انجمن های علمی تربیتی در سطح مدارس علمیه
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت انجمن های علمی تربیتی در سطح مدارس علمیه استان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع معاونان آموزش مدارس علمیه در ساری بر ضرورت شکل گیری کارگروه جذب در سطح مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: همه تلاش مدارس علمیه باید جذب طلاب بومی باشد.
 
وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که انجمن‌های علمی تربیتی اساتید و هیأت امناء باید در سطح مدارس علمیه تشکیل شود، افزود: چهار کار ویژه مهم برای این انجمن‌ها تعریف شده که باید از سوی مدارس علمیه مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که نقش انجمن‌های علمی تربیتی در سطح مدارس علمیه هر روز در حال پررنگ‌تر شدن است، خاطرنشان کرد: این انجمن‌های علمی تربیتی، پشتیبان مناسبی برای کانون‌های علمی مدارس علمیه است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از ارزیابی سالانه اساتید مدارس علمیه خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته بر اساس معیار‌های اعلام شده از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، ۲۴ نفر از اساتید با کسب امتیاز بالای ۴۰۰ امتیاز به عنوان استاد ممتاز انتخاب شدند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ۲۴ مدرسه علمیه زیر نظر مدیریت حوزه علمیه استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همچنین بیش از دو هزار و ۵۰۰ طلبه در از پایه اول تا سطوح عالی در این مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند.
 
حجت الاسلام قائمی با بیان این که در سال‌های اخیر تحولات خوبی در سطح مدارس علمیه استان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ارتقاء سطح علمی مدارس علمیه یکی از برنامه‌های مهم مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان است که در سال‌های اخیر شاهد تقویت آن بودیم.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، یکی از رویداد‌های علمی ارزشمند در سطح حوزه علمیه استان را برپایی کرسی رسمی درس خارج عنوان کرد و گفت: در حال حاضر درس خارج رسمی از سوی سه نفر از اساتید حکم‌تر در آمل، قائمشهر و نکا به طلاب ارائه می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به راه اندازی رشته‌های تخصصی در برخی مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر چندین رشته تخصصی در مدارس علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل و شهید بهشتی نوشهر فعال است و همچنین در صورت موافقت این رشته‌های تخصصی در مدارسی که دارای پتانسیل و ظرفیت علمی و آموزشی هستند دائر خواهد شد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات