۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۳۱۹۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

با شفاف سازی به منتقدان بودجه حوزه پاسخ داده شود

با شفاف سازی به منتقدان بودجه حوزه پاسخ داده شود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مدیریت و روابط عمومی حوزه علمیه باید با شفافیت پیرامون مخارج و کارکرد‌های حوزه سخن بگویند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه مخالف شفاف سازی در رابطه با بودجه‌های تعیین شده برای حوزه و غیر حوزه نیستیم، اظهار داشت: مدیریت و روابط عمومی حوزه علمیه باید با شفافیت پیرامون مخارج و کارکرد‌های حوزه سخن بگویند تا به شبهات و هجمه‌های صورت گرفته جواب داده شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید بیان شود که بودجه حوزه علمیه قم نسبت به دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها چقدر است؟ تا بر همگان معلوم شود آیا بودجه زیادی اختصاص داده می‌شود یا خیر؟

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز گفت: با شفاف سازی و مقایسه بودجه حوزه علمیه با سایر نهاد‌ها و مراکز دولتی و دانشگاهی به بسیاری از شبهات پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تأکید کرد: حوزه علمیه و معاونت‌های مربوطه توضیحات لازم درباره بودجه‌های تعیین شده، ارائه کنند تا مردم، طلاب، فرهیختگان و دانشگاهیان در جریان امور قرار بگیرند که قطعا با آگاه سازی تحت تأثیر شبهات قرار نخواهند گرفت.

وی در رابطه با امرار معاش طلاب اظهار داشت: تأکید مراجع تقلید و رهبر انقلاب بر آن است که شهریه طلاب فقط از وجوهات شرعیه پرداخت می‌شود، اما در زمینه کار‌های عمرانی از قبیل ساخت مسکن، مدرسه و بهره مندی از بیمه همانطور که دانشجویان از بودجه‌های عمومی بهره‌مند هستند، طلاب نیز می‌توانند در بخشی از نیاز‌ها بهره‌مند شوند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات