۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۱۸۲۲۳
هانی زاده مطرح کرد؛

وعده‌های عملی نشده مکرون

وعده‌های عملی نشده مکرون
هانی زاده با گفت: رییس جمهور فرانسه بار‌ها بدون ارائه طرح شفاف و قابل قبول، با رییس جمهور ایران تماس گرفته و وعده‌هایی داده که تاکنون عملیاتی نشده است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عنوان داشت: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و نفتی آمریکا علیه ایران در سال‌های گذشته به ویژه ۶ ماه اخیر شاهد هستیم که رییس جمهور فرانسه نقش پلیس خوب را در رابطه با ایران ایفا می‌کند، بار‌ها بدون ارائه طرح شفاف و قابل قبول، با رییس جمهور ایران تماس گرفته و وعده‌هایی داده که تاکنون عملیاتی نشده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه مکرون در نشست سران G۷ بار‌ها با مقامات ایرانی تماس گرفته تا شرایط دیدار مقامات ایرانی و رییس جمهور آمریکا را فراهم بکند، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه گرانسنگ ایران از عهدشکنی آمریکا، تنها آقای ظریف در نشست G۷ حاضر و مطالب و خواسته‌های ایران را مطرح کرد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با اشاره به اینکه تاکنون یک راهکار عملی برای پایان بخشی به تحریم‌های آمریکا از سوی فرانسه ارائه نشده است، اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا خواهان مذاکره بدون پیش شرط است یعنی که ایران علی رغم تحریم ها، تهدید‌های نظامی و منع صادرات نفت باید درباره توان موشکی مذاکره بکند.

هانی زاده ادامه داد: ایران با چنین شرایطی حاضر به مذاکره نیست بلکه شرط ایران، دست برداشتن آمریکا از تهدید‌های نظامی و تحریم‌های اقتصادی و اعتراف به رسمی بودن سند برجام و بازگشت به آن است، در غیر این صورت هرگونه مذاکره به مفهوم قبول شرایط تحمیلی آمریکا خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حشدشعبی گفت: نتانیاهو در ماه‌های گذشته شکست‌های متعددی در غزه داشت؛ از این رو در انتخابات ماه گذشته نتوانست احزاب دینی و دست راستی را برای تشکیل کابینه ائتلافی همراه بکند که با حمله به لبنان و حشد شعبی در پی جبران شکست‌های خود و بیان توان نظامی بالا برای گرفتن ابتکار عمل میدان است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات