۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۳۲۰۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

نگاهمان به سمت ولایت باشد به طور قطع پیروز خواهیم شد

نگاهمان به سمت ولایت باشد به طور قطع پیروز خواهیم شد
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: اگر نگاه ما به سمت ولایت و راه ما نیز راه ولایت باشد به طور قطع و یقین پیروز خواهیم شد.
به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران صبح امروز در دیدار مدیران ادارات و نمایندگی‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان، تبلیغ را بزرگترین شأن پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: امروز این رسالت و وظیفه مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است.
 
وی با بیان این که پیامبران الهی باید تبلیغ و بلاغ داشته باشند، افزود: بلاغ به معنای رساندن پیام الهی به مردم است و تا حجت بر مردم تمام شود.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که اگر تبلیغ نباشد حجت مردم بر خدا خواهد بود، ادامه داد: در آن صورت مردم در روز قیامت به خداوند می‌گویند چرا کسی را نفرستادی تا حجت را بر ما تمام کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مسأله بلاغ به معنای رساندن پیام دین به مردم از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، افزود: بلاغ باید مبین، شفاف و آشکار و از باطل دور باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که باید اطلاعات شفاف دینی و مطالب صحیح و دقیق را به مردم برسانیم، ادامه داد: رسالت در این کار باید خداوند باشد و نباید حرف دیگران و همچنین حرف کسانی که مطالبشان صحیح نیست را بیان کنیم.
 
امام جمعه ساری با بیان این که روحانیت و مبلغان دین باید حرف قرآن و اهل بیت (ع) را برای مردم بیان کنند، افزود: اگر کلام اهل بیت (ع) و زیبایی کلام آن‌ها را برای مردم بیان کنیم پذیرش مردم بسیار راحت خواهد بود.
 
وی، ترس از خدا را چهارمین وظیفه مبلغ دین برشمرد و گفت: باید در خودمان خائف باشیم و نباید تقصیر و قصور در کارمان وجود داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در طول دوران تبلیغ بیش از توان خود فعالیت می‌کردند، افزود: امروز ما نیز به عنوان مبلغ دین باید بیشتر از توان خود کار کنیم.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که انتظار مردم از نهاد‌های دینی و فرهنگی بیش از سایر بخش‌ها است و به همین دلیل توجه به این نهاد‌ها بیشتر است، تصریح کرد: در نهاد‌هایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی باید خدا ترسی وجود داشته باشد و در مصارف مالی دقت بیشتری صورت گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که نترسیدن از غیر خدا سبب برکت در کار خواهد بود، خاطرنشان کرد: علیرغم این که سازمان تبلیغات اسلامی از نظر اعتبار و بودجه با مجموعه‌های دینی سایر ادیان به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، اما ما می‌توانیم بیشتر حرکت کنیم و به موفقیت دست پیدا کنیم.
 
وی با تأکید بر این که اگر نگاه ما به سمت ولایت و راه ما نیز راه ولایت باشد به طور قطع و یقین پیروز خواهیم شد، افزود: همانند قیام مردم در نهم دی سال ۸۸ که مردم در تبعیت از ولایت و رهبری آن حماسه عظیم را خلق کردند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات محور باید ولایت باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به بودجه پایین نهاد‌ها و مؤسسات حوزوی و فرهنگی افزود: بودجه چنین نهاد‌های اثرگذاری که مجاهدانه در راه نشر و گسترش معارف دین و قرآن تلاش می‌کنند باید در حد وزارت خانه‌ها باشد.
 
وی، فعالیت این مجموعه‌های دینی و فرهنگی با این بودجه کم را نوعی جهاد عنوان کرد و گفت: دست اندرکاران این مراکز برای تحقق برنامه‌ها و فعالیت‌ها حتی آبروی خود را به میان می‌آورند و مرز‌های عزت نفس را فدا می‌کنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات