۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۳۲۰۳۹
حجت الاسلام قمر زاده:

درس خارج تفسیر قرآن کریم در حوزه به رسمیت شناخته شود

درس خارج تفسیر قرآن کریم در حوزه به رسمیت شناخته شود
دبیر علمی همایش «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» گفت: عاجزانه از مدیریت حوزه های علمیه درخواست می کنیم که درس خارج تفسیر باید جزء دروس خارج رسمی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن قمر زاده دبیر علمی همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در جلسه گفت: مرکز فقهی ائمه طهار(ع) اهتمام ویژه ای به قرآن کریم دارد و شاهد آن نیز کتای هایی است که تا کنون تولید کرده است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در زمینه قرآن کریم و فقه القرآن آثار بسیار فاخری دارد، اظهار داشت: امروز فرزند خلف ایشان آیت الله فاضل لنکرانی نیز راه پدرشان را ادامه می دهند و نسبت به علوم قرآنی اهتمام ویژه ای دارد.

حجت الاسلام قمر زاده با اشاره به آموزش علوم قرآنی از سطوح مقدماتی تا درس خارج در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: امروز ما در این مرکز فقهی دروس خارج تفسیر را به راه انداخته ایم؛ امروز عاجزانه از مدیریت حوزه های علمیه درخواست می کنیم که درس خارج تفسیر باید جزء دروس خارج رسمی قرار گیرد.

دبیر علمی همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» خاطرنشان کرد: آموزش حرفه ای پژوهشگران قرآن کریم و نشست های فعال علمی در زمینه علوم قرآنی از فعالیت های ما در این مرکز فقهی است؛ گاهی در اذهان خطور می کند که همایش ما حرکتی نمادین است، در حالی که ما همه تلاش خود را کرده ایم که حرکت هایمان در این همایش علمی و مفید فایده باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز با تلاش های فراوان سعی کرده ایم کتاب «المدخل فی التفسیر» را به جوامع علمی و دانشگاهی ارائه دهیم و این اتفاق در حال حاضر رقم خورده است، بیان کرد: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بررسی های قرآنی خود را مبتنی بر روش های فقهی و اصولی انجام داده است که اگر بدان توجه داشته باشیم بستر پژوهش های مثمر ثمر در آینده فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام قمر زاده از رونمایی 12 جلد کتاب از آثار علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در زمینه علوم قرآنی خبر داد و بیان کرد: 350 مقاله برای ما فرستاده شد که از این میان حدود 220 مقاله را پذیرفتیم و بخشی از آنها را تحت عنوان سخنرانی و بخشی را تحت عنوان پوستر ارائه خواهیم داد.

وی در پایان با بیان اینکه کتاب فقه القرآن مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی بهترین خوراک پژوهشی برای پژوهشگران حوزه و دانشگاه است، عنوان کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یک مجموعه پیشران در حوزه علمیه محسوب می شود، زیرا هم اصالت حوزوی دارد و هم در عرصه های نو گام بر می دارد؛ این مجموعه می تواند مدل موفق حوزوی باشد که در عرصه های نو نیز گام برمی دارد وهمچنین می تواند یک مدل و الگو برای سایر نهادهای حوزوی باشد./841/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قدیریان
Iran, Islamic Republic of
۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
اقدام مبارکی است.
0
0