۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۳۲۰۵۱
در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا لردگان مطرح شد؛

آثار گناه بر شخصیت انسان تأثیر می‌گذارد

آثار گناه بر شخصیت انسان تأثیر می‌گذارد
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری در نشست اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) لردگان به تشریح دسته بندی اعمال انسان و اثری که گناه بر شخصیت انسان می‌گذارد، پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) لردگان با اشاره به اینکه گناه بر شخصیت انسان تأثیر می‌گذارد، گفت: یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده هر فردی گذاشته شده حراست و حفاظت از شخصیت خود است که به هیچ عنوان کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه بین شخص و شخصیت تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: شخص در چهره و ظاهر انسان خلاصه می‌شود که در نهایت از بین می‌رود و از هم پاشیده می‌شود.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه در هیچ جای دین از شخص تجلیل نمی‌شود، افزود: در آموزه‌های دینی همیشه از شخصیت افراد سخن به میان آمده چراکه ساخته و پرداخته خود انسان است.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت ماندگار است و با مردن از بین نمی‌رود، خاطرنشان کرد: امروز اگر از اهل بیت (ع) سخن به میان می‌آید به خاطر اعمال نیکویی است که آن‌ها در طول تاریخ انجام داده اند که این همان شخصیت آن‌ها است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تقسیم بندی آثار اعمال انسان به تشریعی و تکوینی تصریح کرد: آثار تشریعی شامل آن دسته از آثار می‌شود که در ازای انجام آن پاداش می‌دهند و یا مجازات می‌کنند؛ این آثار از بین رفتنی است در حالی که آثار تکوینی ماندگار خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه گناه شخصیت انسان را نامطلوب می‌کند که با توبه هم اثر آن از بین نمی‌رود، ادامه داد: اگر انسان از کار خوب فرار کند، قطعا در دام گناه گرفتار خواهد شد.

در پایان این نشست نیز حجت الاسلام رحمانی، مدیر استانی حوزه خواهران، به سؤالات طلاب و مجموعه کارکنان مدرسه پاسخ داد.

گفتنی است در این نشست، معاونان فرهنگی، آموزش و پژوهش و مدیر اداره ساماندهی و نظارت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان نیز حضور داشتند./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات