۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۳۲۱۰۵
نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان:

دشمن به دنبال استحاله و نابودی حقیقت انقلاب اسلامی از درون است

دشمن به دنبال استحاله و نابودی حقیقت انقلاب اسلامی از درون است
نماینده ولی فقیه در سپاه سمنان گفت: جبهه استکبار پس‌ از شکست‌های مختلف در برابر ملت ما طی چهار دهه اخیر، امروز به دنبال استحاله و نابودی حقیقت انقلاب اسلامی از درون است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی در نشست مجمع علما و فضلای شهرستان دامغان که صبح امروز به میزبانی حوزه علمیه امام صادق"علیه السلام" (فتحعلی بیک) برگزار شد با اشاره به موضوع فتنه ۸۸ و فتنه‌های مختلفی که در طول چندهه اخیر از سوی دشمنان برای به زانو در آوردن ملت مقاوم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی و اجرا شده است، بصیرت را کلیدواژه اصلی باطل شدن همه دسیسه‌های ایادی شیطان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه بصیرت به معنای فهم دقیق و درست و عمل به موقع است، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه به ویژه قشر روحانیت این است که واقعیت‌ها را بدانیم و بدانیم چه باید انجام دهیم؛ انقلاب اسلامی ما زنده، پیشرو و اثرگذار است، دلیل دشمنی‌ها و کینه ورزی ها، تأثیرگذاری انقلاب و مسیر درستی است که می‌پیماید.

وی تصریح کرد: اصل مهم دیگر این است که دشمنی و تقابل جبهه استکبار با انقلاب اسلامی ملت ما پایان ناپذیر است؛ این عداوت با مذاکره و گفتگو به دوستی بدل نمی‌شود، زیرا تقابل بر سرموجودیت اسلام ناب و انقلاب است، نظام سلطه با تفکر انقلابی و هویت دینی نهضت پویا و الهی ملت بزرگ ایران مشکل دارد و در پرونده روابط آن‌ها با کشور و ملت ما چیزی جز دشمنی ثبت نشده است.

القای تقابل دروغین بین ولایی بودن و مردمی بودن از راهبرد‌های دشمن است

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه جبهه استکبار به دنبال شکست‌های مختلف در برابر ملت ما طی چهار دهه اخیر امروز به دنبال استحاله و نابودی حقیقت انقلاب اسلامی از درون است، اضافه کرد: این سیاست فعلی آن‌ها است، جریان سلطه برای رسیدن به این هدف نگاهی ویژه به تجارب و وقایع صدر اسلام دارد؛ نخستین راهکار آن‌ها انحراف فکری و اعتقادی جامعه و تغییر باور‌ها و مبانی اعتقادی جبهه انقلاب است.

حجت الاسلام دیباجی با بیان اینکه دومین راهکار آن‌ها تغییر روش عملی نیرو‌های انقلاب است آن‌ها می‌خواهند فرهنگ استقامت و پایداری را از ما بگیرند، گفت: دشمن سرمایه گذاری گسترده‌ای در فضای مجازی انجام داده است، آن‌ها به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی و سبک زندگی مردم ما هستند و باید بگوییم تا حد زیادی موفق شده اند.

تغییر گفتمان مقاومت به گفتمان سازش از مهمترین اهداف پروژه نفوذ است

وی با اشاره به اینکه تغییر ذائقه سیاسی نخبگان و مسئولان کشور هدف دیگری است که دشمن از سال‌ها قبل دنبال می‌کند، تغییر گفتمان مقاومت به گفتمان سازش از مهمترین اهداف پروژه نفوذ است؛ یادآور شد: یکی دیگر از راهبرد‌های دشمن که بصیرت لازمه مقابله با آن است، تلاش برای تضعیف محوریت ولایت و اقتدار زدایی از رهبری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: انقلاب‌زدایی از مفاهیم، شخصیت‌ها و نهادها؛ دوقطبی سازی جامعه؛ القای تقابل دروغین بین استقلال و اتکا به توان داخلی با توسعه و پیشرفت، ولایی بودن با مردمی بودن و ... از راهبرد‌های مهم دشمن است که متأسفانه می‌بینیم که در برخی موارد آن‌ها موفق بوده اند و توانسته اند بر گروهی از افراد جامعه تأثیربگذارند.

حجت الاسلام دیباجی اضافه کرد: در شرایط فعلی اولین وظیفه ما اعتماد به خود و تقویت خوباوری است، باور به اینکه می‌توانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های معنوی و مادی کشورمان در برابر دشمن بایستیم، وظیفه دیگر ما مجاهدت علمی در پاسخ گویی و رفع و دفع شبهات، جهاد علمی و اشراف علمی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها بر تبیین و تقویت جبهه فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی است.

وی حضور طلاب در مدارس و پایگاه‌های بسیج، تلاش برای بودن در کنار جوانان و نوجوانان، پاسخ گفتن به سوالات و شبهات دینی و اجتماعی آنها، تقویت بنیان‌های فکری، دینی و اعتقادی آینده سازان کشور و فعالیت و گسترده و تولید معارف و محتوی متناسب در فضای مجازی را از مهمترین وظایف طلاب و روحانیان جوان و توانمند در گام دوم انقلاب برشمرد و تصریح کرد: در چهل سال دوم عمر بابرکت انقلاب باید پرورش نیروی انسانی و فکر و ایده دینی و اسلامی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات