۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۳۲۱۱۷
نماینده ولی فقیه در همدان:

مردم از نظر مالی در شرایط سختی قرار دارند

مردم از نظر مالی در شرایط سختی قرار دارند
امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم از نظر مالی در شرایط سختی قرار دارند، گفت: از جمله وظایف اصلی و ذاتی حکومت اسلامی، توجه به قشر ضعیف جامعه است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز نیکو کاری جواد الائمه(ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار داشت: کمیته امداد یکی از ثمرات پر افتخار شجره طیبه نظام اسلامی است که توانسته در طول آن مدت خدمات بسیاری را به مردم ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه از جمله فلسفه‌های نظام اسلامی و انقلاب توجه به مستضعفین است، افزود: امام خمینی (ره) این حکومت را، حکومت مستضعفین معرفی کردند.

امام جمعه همدان از جمله وظایف اصلی و ذاتی حکومت اسلامی، توجه به قشر ضعیف جامعه دانست و تصریح کرد: در سیره و روایات اهل بیت(ع) بر توجه به مستضعفان بسیار تاکید شده و توجه امام خمینی(ره) به این قشر نیز نشات گرفته از سیره اهل بیت بوده است.

وی با بیان اینکه ارتباط با این قشر سبب رقت قلب در انسان می‌شود، گفت: توصیه بزرگان ما بر این است که این ارتباط وجود داشته باشد، چرا که علاوه بر لطافت نفسانی، تاثیر گذاری‌های تربیتی نیز با خود به همراه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: مردم را عیال‌الله هستند پس این وظیفه همه ما است که قدر مردم را بدانیم و آنان را نعمت الهی دانسته و قدردان این نعمت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: البته آسیبی که در این سرکشی ها وجود دارد، این است که گاهی از اوقات این ارتباطات برای انسان عادی شود و زمانی که این اتفاق بیفتد، نمی‌توانند به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید مراقبت کرد تا در این برخوردها همچنان دغدغه روزهای اول استمرار داشته باشد، گفت: حفظ احترام و تکریم این افراد بسیار مهم است و حتی اگر توانایی کمک وجود نداشت، حداقل نوع برخورد با آنها باید با احترام همراه باشد.

امام جمعه همدان خواستار بازنگری در برخی از قوانین در امور رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه شد و بیان کرد: گاهی از اوقات با وجود آنکه فردی واقعا از نظر مالی در شرایط سختی قرار دارد، اما قوانین موجود اجازه ورود کمیته امداد و کمک به او را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه آمار بالای کمک‌های مردمی در استان همدان، نشان از اعتماد مردم به کمیته امداد دارد،عنوان کرد: کمیته امداد نیز باید نسبت به شفاف سازی و ارائه گزارش از اقدامات خود به مردم، توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که این ارائه گزارش‌ها در جذب منابع بیشتر می‌تواند تاثیر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: به لحاظ اجتماعی طلاب توانایی و اجازه برخی از کارها را ندارند و با وجود فشار اقتصادی که الان در کشور وجود دارد و همه مردم درگیر آن هستند، طلاب در عالم سکوت خود قرار دارند.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات