۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۳۲۱۷۵
دبیر علمی همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن»:

آزاداندیشی و نقد محترمانه از ویژگی های نشست های تخصصی ما بود

آزاداندیشی و نقد محترمانه از ویژگی های نشست های تخصصی ما بود
حجت الاسلام قمر زاده ضمن ارائه گزارشی از پنل تحریف ناپذیری قرآن کریم گفت: آزاد اندیشی و نقد محترمانه از ویژگی های نشست های تخصصی ما بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن قمر زاده دبیر علمی همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» امشب در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از پنل تحریف ناپذیری قرآن کریم این همایش ملی پرداخت و گفت: 8 مقاله برای ارائه به این پنل آمده بود که یکی از انها به دلیل عدم حضور ارائه کننده ارائه نشد.

وی ادامه داد: بررسی سه نظر از علامه طباطبایی(ره) در زمینه آیات تحدی و پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی به آن، معناشناسی «رجس» از دیدگاه علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی در کنار نظر آیت الله فاضل لنکرانی و روش شناسی آیت اله فاضل لنکرانی از مقالات مطرح شده در کمیسیون تخصصی ما بود.

 حجت الاسلام قمر زاده با بیان اینکه آزاداندیشی و نقد محترمانه یکی از ویژگی های نشست های تخصصی ما در این همایش ملی بود، گفت: روش شناسی آیت الله فاضل لنکرانی نیز از دیگر مقالات بود که طی آن روش و متدی که مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در ذیل آیه 3 سوره نساء بحث کرده را بررسی می کند و رویکرد آن نیز استخراجی بود.

همچنین حجت الاسلام داودی استاد حوزه علمیه قم نیز در این همایش به ارائه گزارشی از پنل ظاهر و باطن، محکم و متشابه این همایش ملی پرداخت و گفت: 9 مقاله در این کمیسیون بررسی شد.

وی ادامه داد: بررسی زبان وحی از منظر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، استعمال لفظ در بیش از یک معنا و ارتباط آن با ظهر و بطن، بررسی دیدگاه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی درباره ظاهر و باطن قرآن کریم، نسخ از منظر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و رابطه چند معنایی قرآن و ارتباط آن با ظهر و بطن از جمله مقالات ما در کمیسیون تخصصی ظاهر و باطن و محمو متشابه بود.

حجت الاسلام داودی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های کمیسیون ما این بود که در بعضی موارد از نظرهای مرحوم آیت الله فاضل لنکرنی دفاع و گاهی نیز نقد محترمانه و منصفانه می شد./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات