۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۳۲۱۸۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبر اکرم واسطه فیض الهی هستند

پیامبر اکرم واسطه فیض الهی هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) ذکر الله هستند، گفت: پیامبراکرم(ص) واسطه فیض الهی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام علی(ع) می فرمایند: خداوند بندگانی دارد که از درون قلب آنان با آنها مناجات می کند.

وی افزود: درک این کلام حضرت بدون اینکه انسان آن را تجربه کرده باشد بسیار دشوار است؛ قلب طاهر حرم الله است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه حق تعالی اهل بیت(ع) را طاهر و به دور از هر پلیدی آفرید، اظهار داشت: خداوند ۳۰ شب از حضرت موسی(ع) که مقام کلیم الهی داشت وعده گرفت اما نسبت به پیامبراکرم (ص) چنین نبود که ایشان را دعوت کند بلکه خودش حضرت را به معراج برد زیرا رسول الله(ص) با خداوند حجابی نداشت که نیازمند دعوت باشد.

وی با بیان اینکه خداوند در شب معراج همه فیوضات خود را به وجود مقدس پیامبراکرم(ص) انتقال داد، گفت: این بیانگر عظمت و بزرگی پیامبراکرم(ص) بود؛ هیچ عقلی نمی تواند بزرگی حضرت را درک کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در شب معراج سخنانی را به پیامبراکرم (ص) انتقال داد تا حضرت نیز آن سخنان را به انسان ها برسانند تا آنان با شنیدن آن بیانات جزء امت پیامبر(ص) قرار گیرند و درب فیوضات به روی‌شان باز شود تا به اندازه ظرفیتی که دارند از فیوضات الهی کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: نخستین کسانی که بعد از معراج پیامبراکرم(ص) کلام الهی را از لسان حضرت شنیدند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) بودند. ابن عباس می گوید پیامبر(ص) فرمودند: هر کسی در این عالم می خواهد با خداوند بیعت کند با امام حسین(ص) بیعت داشته باشد.

وی با بیان حدیثی، گفت: طبق صریح روایات؛ گواراترین زندگی آن است که دارنده آن زندگی از ذکر الهی کسل نشود، قرآن می فرماید: مومنان کسانی هستند که هنگام شنیدن ذکر الهی قلبشان منقلب شود.

استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه ذکر معانی متعددی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از معانی ذکر قرآن کریم است و دیگر معنی آن است که اگر کسی با دیگری روبرو شد سخن از خداوند بزند و نعمات الهی و بزرگی خداوند را متذکر شود، روایت است اهل بیت(ع) ذکر الله هستند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات