۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۳۲۲۱۶

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بر شفاف بودن هزینه‌های انتخاباتی تاکید کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بر شفاف بودن هزینه‌های انتخاباتی تاکید کرد
امام جمعه رشت گفت: یک نماینده باید به مسأله شفافیت انتخاباتی از حیث مالی توجه داشته باشد تا مردم بدانند که هزینه‌های آنان از چه راهی به‌دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های تنبیه در مکاتب غربی اظهار داشت: امروز بسیاری از مکاتب تربیتی غرب معتقدند که تنبیه باید از صفحات زندگی انسان و تربیت حذف شود و عناد و کینه‌توزی را از اثرات تنبیه می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: جوامع اسلامی تنبیه و تشویق را دو راهکار برای تربیت انسان می‌دانند البته تا مساله تنبیه مطرح می‌شود ذهن عده‌ای به سمت چوب، چماق و کتک زدن می‌چرخد در صورتی‌که این گونه نیست و امروز بسیاری از ولنگاری‌های برخی اقشار جامعه حاصل عدم تربیت درست و تنبیه در دوران کودکی و نوجوانی آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بیان داشت: اگر انسان خود را کنترل نکند تا آخر عمرش مرتکب گناهان مختلف ذهنی می‌شود و انسانی که اندیشه آدم‌کُشی، دزدی و گناهان مختلف را در ذهن‌ خود می‌پروراند از ساحت توجهات‌ الهی و فرشتگان الهی دور می‌شود و این انسان یک انسان رها شده است.

امام جمعه‌ رشت، نادیده گرفتن‌ گناهان افراد و عدم توجه به جنایت گناهکاران را به دور از عقل و منطق دانست و ابراز داشت: عده‌ای امروز سست باور و سست ایمان هستند و حتی به معاد و آخرت هم ایمان ندارند که این تفکر هم در حقیقت آثار منفی عدم تنبیه و تربیت درست در سنین پایه است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی عنوان داشت: تاکنون تلاش‌های خوبی برای برطرف کردن مشکلات بی‌سوادی در جامعه انجام شده که امیدواریم در دهه‌های بعد شاهد حذف کلی بی‌سوادی و اثرات آن در سطح جامعه اسلامی باشیم.

وی با اشاره به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: دشمنان در جنگ 8 ساله در برابر تمام ملت ایستادند اما در اتاق فکر فتنه سال 88 در حقیقت تعدادی از خواص انقلاب حضور داشتند البته دشمن برای ایجاد فتنه و اغتشاشات در سال 88 برنامه‌ریزی و بسترسازی کرده بود اما مدیریت و درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت، آگاهی و حضور میدانی مردم موجب خنثی شدن فتنه‌های دشمنان شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به خبر استعفای رئیس جمهور عراق بر اثر فشارهای آمریکا تصریح کرد: فقدان رهبری آگاه، قدرتمند و بصیر به‌ویژه در کشور عراق که بیش از 60 درصد مردمان آن شیعه هستند موجب شد که با فشارهای آمریکا روبه‌رو باشند. اما ما در جمهوری اسلامی شاهد بودیم که امت و رهبر حتی در جنگ 8 ساله به‌‌خوبی یکدیگر را درک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام سجاد(ع) فرمودند که حضرت زینب(س) دارای علم الهی بودند از این رو ویژگی‌های خاص آن حضرت از جمله تکلیف‌شناسی و زمان‌شناسی موجب زنده ماندن نام و یاد آن حضرت در قلب انسان‌های آزاده شد.

امام جمعه رشت با اشاره به تاثیرگذاری حضرت زینب(س) در هدایت زنان و مردان تاریخ افزود: حضرت زینب(س) به تکالیف الهی به‌خوبی عمل می‌کردند و حماسه عاشورا را زنده نگه داشتند و پس از فاطمه زهرا(س) دارای مقام و جایگاه والایی در سطح جامعه بودند.

وی با اشاره به اقدامات جوانانی که در چابکسر و کلاچای تحول عظیمی در گیلان ایجاد کردند و جلوی یک فاجعه زیست محیطی را گرفتند بیان کرد: این جوانان گام مهمی برای برطرف کردن مشکلات ناشی از پسماند در منطقه برداشتند و با توانایی خود موفق به ساخت سنگ بلوک و گازوئیل از پسماند شدند و حالا نیازمند حمایت و توجه ویژه مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از پسماند سراوان فاجعه‌بار است تصریح کرد: بنده به مسئولان تاکید کردم که برطرف کردن مشکلات پسماند باید در اولویت باشد و مشکلات تالاب انزلی و دو رودخانه شهر رشت نیز مشهود است و به کسانی‌ که در کنار بستر تالاب اقدام به خانه‌سازی می‌کنند آب و برق داده نشود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان اضافه کرد: مسئولانی هم که به استان گیلان سفر می‌کنند باید به مشکلات اولویت‌دار گیلان از جمله پسماند توجه ویژه‌ای داشته باشند امروز جوانان گیلانی با کارآفرینی در این حوزه در حال تلاش برای برطرف کردن مشکلات پسماند هستند و سنگ بلوک و گازوئیل تولید می‌کنند که باید به توانایی‌ها و اقدامات آنان توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان مجلس شورای اسلامی افزود: یک نماینده به مساله شفافیت انتخاباتی از حیث مالی توجه داشته باشد تا مردم بدانند که هزینه‌های انتخاباتی آنان از چه راهی و چگونه است و از دیگر نکات مهم این است که نماینده نباید حق عزل و نصب ندارد.

امام جمعه رشت، ویژگی‌های نماینده مجلس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یک نماینده مجلس در زمانی که تبصره و لوایح مختلف در مجلس مطرح می‌شود باید نظرات خود را با قدرت و هوشمندانه در خصوص لوایح بیان کند طوری‌که وقتی مردم نظرات قاطعانه و هوشمندانه وی را می‌شنوند به او افتخار کنند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات