۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۳۲۲۱۷
نماینده عراقی:

آمریکا به دنبال دولت دست‌نشانده خود در عراق است

آمریکا به دنبال دولت دست‌نشانده خود در عراق است
یک نماینده عضو فراکسیون «البناء» در پارلمان عراق گفت که آمریکا می‌خواهد دولتی سر کار آید که برنامه‌های او را به اجرا بگذارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سهام الموسوی» نماینده عضو ائتلاف فتح و فراکسیون «البناء» در پارلمان عراق، گفت که آمریکا برای سقوط دولت «عادل عبدالمهدی» برنامه‌ریزی کرد و اکنون نیز تلاش دارد دولتی بر سر کار آید که خواسته‌های واشنگتن را اجرا کند.

وی گفت: «فراکسیون البناء هر کاندیدایی را معرفی کند؛ حتی اگر مستقل باشد، باز آمریکایی‌ها نخواهند پذیرفت. آمریکا تلاش دارد برای اجرای طرح‌های خود در مراحل آتی، فردی کاندید شود که اهداف او را اجرایی کند.»

الموسوی در این خصوص افزود: «آمریکا تلاش دارد نخست‌وزیری بر سر کار آید که الحشد العشبی را هدف قرار دهد و برخی طرف‌های شیعی نیز در این مسیر همکاری می‌کنند.»

وی تصریح کرد که در قانون اساسی عراق چیزی در خصوص انتخاب مستقیم نخست‌وزیر به دست مردم نیامده است. در همین حال، پارلمان نماینده همین مردم است.

این نماینده عراقی هشدار داد: «باید مراقب بود که وارد تونل تاریکی نشویم که طرف‌های بین‌المللی بخواهند در آن به برنامه‌ریزی خود بپردازند.»

الموسوی همچنین گفت که آمریکا برای سقوط عادل عبدالمهدی برنامه‌ریزی کرد؛ چرا که او با سیاست‌های واشنگتن همراه نبود و با چین وارد قراردادهای تجاری شد و معامله قرن را نیز رد کرد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات