۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۳۲۲۱۰

نماینده آیت الله سیستانی خواستار توجه به سخنان حکیمان شد

نماینده آیت الله سیستانی خواستار توجه به سخنان حکیمان شد
نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بر ضرورت توجه به سخنان حکیمان و عاقلان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، گفت: انسان در برخی از مواقع در پی مرشد، حکیم، عاقل و نصحیت کننده است و منطور از عاقل متضاد کلمه جنون نیست، بلکه مقصود افرادی هستند که بتوانند مقدرات خود را تشخیص دهند و برای مشکلات، راه حل حقیقی ارائه کنند.

وی افزود: مشکل در اهل حکمت و عقل نیست بلکه مشکل آن جایی است که افرادی وجود دارند که به اهل حکمت و عقل گوش نمی دهند و یا خود را حکیم و عاقل می دانند و  در واقع جهل مرکب دارند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان اینکه هر انسانی نیازمند مشورت است، خاطرنشان کرد: هر انسانی با حکمت و موعظه بزرگ می شود و منظور از بزرگ شدن، بزرگ سنی نیست بلکه بزرگ عقلی است.

وی نقطه تمایز اهل حکمت را به تجربه بسیار آنان دانست و تصریح کرد: دوری از انسان از اهل عقل و حکمت، بر خلاف انصاف است. همان طور که ما برای غذای مناسب تلاش می کنیم، باید برای فکر مناسب و جدید نیز تلاش وافری انجام دهیم.

وی خواستار دوری از اتکا فقط به عقل خود شد و تاکید کرد که انسانی رستگار می شود که گوش به اهل حکمت بدهد.

شایان ذکر است که حجت الاسلام سید احمد صافی در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره خطبه دوم نماز جمعه کربلا توضیح داد و به بیان روش نوشتن و تنظیم خطبه پرداخت و افزود: این خطبه معمولا درباره اوضاع ملت عراق است.

وی ادامه داد: تنظیم محتوای خطبه دوم نماز جمعه کربلا به دو صورت است؛ گاهی به خاطر اهمیت موضوع، متن خطبه توسط حضرت آیت الله سیستانی نوشته می شود و گاهی نیز ایشان فقط به سرفصل ها و موضوع اشاره می کنند.

حجت الاسلام صافی خاطرنشان کرد: معمولا درباره موضوع خطبه دوم از ایشان (آیت الله سیستانی) اجازه گرفته می شود و یا اینکه ایشان خودشان متن خطبه را می نویسند و به عنوان مثال متن خطبه فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی نوشته شده بود و همچنین خطبه به مناسبت پیروزی در برابر داعش و خطبه اتفاقات کردستان که این خطبه ها هم اکنون در پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له موجود است.

ارسال نظرات