۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۳۲۲۱۸
امام جمعه بندرعباس:

اجازه نمی‌دهیم نماد آگاهی و بصیرت یک ملت فراموش شود

اجازه نمی‌دهیم نماد آگاهی و بصیرت یک ملت فراموش شود
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه ۹ دی نماد بصیرت و آگاهی یک ملت است، گفت: اجازه نمی‌دهیم این نماد که توطئه‌های دشمن را خنثی و خفه کرده است به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان اظهار داشت: به برگزار کنندگان این کنگره ارزشمند و فاخر خداقوت می‌گویم.

وی افزود: افرادی زیادی از جمله جوانان انقلابی در پشت صحنه برگزاری این کنگره تلاش کردند تا کنگره شهدا به بهترین شکل ممکن برگزار شود، اما دیده نشدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه بندرعباس گفت: حمایت و همراهی همه دستگاه‌ها و نهادها از جمله سپاه امام سجاد(ع) استان و استاندار موجب شد شرایطی به وجود آید که این کنگره مایه افتخار شود و کنگره ملی شهدای هرمزگان فتح بابی برای آینده است و این رویداد پایان کار نبوده بلکه آغاز کار خواهد بود.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره ملی شهدای هرمزگان گفت: باید توصیه‌های رهبری نصب العین همه باشد، ایشان پیشینه مبارزاتی استان را حدود 300 سال پیش عنوان کردند، در آن زمان همراهی مردم با نیروهای نظامی کشور موجب شد پرتغالی‌ها از جنوب کشور رانده شوند جزایر قشم و هرمز را نیز آزاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر هر شهید یک نماد، عنوان داشت: این شعار باید دستور العمل کاری مسوولان و متولیان قرار گیرد، فضیلت شهدا باید برجسته و به الگوی جوانان تبدیل شوند، بایستی شهدای هرمزگان به نسل‌های جوان معرفی شوند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب به رسیدگی به جزایر خصوصا جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: تاکید رهبری رفع مشکلات مادی و اقتصادی مردم این جزایر از سوی مسوولان کشوری و استانی بود و به جوانان انقلابی هم ماموریت دادند مشکلات فرهنگی آنجا رفع را رفع کنند، دشمن روی هرمز دست گذاشته و می‌خواهد جزیره شهدا را آلوده کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: نباید اجازه داد جزیره شهدا افرادی تیمی و برنامه‌ریزی شده به این مکان بیایند و ناهنجاری‌هایی را رقم بزنند، جزیره هرمز را باید از مسائل غیراخلاقی پاک کنیم و اجازه ندهیم کسانی با اغراض شیطانی این جزیره را آلوده کنند، مسوولان و نیروهای انقلابی با جدیت پیگیری کنند و سطححوزه‌های عملیاتی را برای محافظت بیشتر از این جزیره بالا ببرند. 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به 9 دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: این روز روز آقایی و خبرگی ملت است، مردم کشور هر جا نظام سلطه برای ایجاد آشوب در کشور نقشه و توطئه و فتنه‌ای طراحی کرد حاضر شدند و با ایفای نقش موثر مانع از رسیدن دشمن به اهدافش شدند.

وی با تاکید بر اینکه در فتنه سال 88 نقش مردم و حضور آنها در صحنه نقشی برجسته و بی بدیل بود تصریح کرد: مردم به صورت خودجوش آمدند و بساط فتنه را جمع کردند، در حوادث فتنه اخیر نیز حضور مردم تبلیغات رسانه‌ای دشمن را خفه کرد، نمی‌گذاریم 9 دی به عنوان نماد آگاهی و بصیرت یک ملت فراموش شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن از اعتراض به جای مردم سواستفاده کرد و قصد داشت از این فرصت با استفاده از نیروهای آماده خود برای ضربه زدن به نظام استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوادث اخیر عناصر رژیم پهلوی و منافقان در پشت پرده حضور فعالی داشتند بیان داشت: نسل جوان و نوجوان ما با جنایات رژیم پهلوی و جنایات و ترورهای کور دهه شصت منافقین آشنایی ندارند و باید کارهای آنان را برای این نسل‌ها تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان با ابراز نگرانی از سوق یافتن بافت جمعیتی کشور به پیری گفت: سیاست نابجای کنترل جمعیت موجب بروز این امر شد و جمعیت جوان کشور در حال کاهش است و در نتیجه برخی دانشگاه‌ها و مدارس نیز به تعطیلی کشیده شده‌اند، و کمبود سرباز در پادگان‌ها وجود دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات