۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۳۲۲۲۳
امام جمعه زنجان:

نباید معطل گشایش اقتصادی از سوی ‌ژاپن و اروپا در ایران باشیم‌

نباید معطل گشایش اقتصادی از سوی ‌ژاپن و اروپا در ایران باشیم‌
امام جمعه شهر زنجان ۹ دی را نشانه بصیرت و ولایت‌مداری مردم دانسته و گفت: نباید معطل گشایش اقتصادی از طرف اروپا و ژاپن باشیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان با دعوت خود و مردم به رعایت تقوا، اظهار داشت: اهمیت تقوای سیاسی بسیار فراوان است و سخن چینی نکردن یکی از آنهاست که در این خصوص روایات فوق‌العاده ای وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به 7 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل گفت: زیبنده نیست که مسلمان بیسواد باشند، نهضت سوادآموزی برکات فراوانی دارد که باید از فرصت های ایجاد شده آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت از دیگر مناسبت‌های این ماه است، خاطرنشان کرد: اتفاقات سال 88 از سال 57 شروع شده بود که در این سال خود را نشان داد و مردم هربار به خوبی از انقلاب دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در زنجان با یادآوری اینکه شرق و غرب نزدیک به یک قرن دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند، گفت: از وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد دشمنان از پای ننشستند و توطئه‌های گوناگونی را با تحریک گروهک ها، جنگ تحمیلی، ترور رهبران بزرگ جامعه و ... به راه انداختند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه بعد از رحلت امام توطئه‌های گوناگونی علیه نظام مقدس اسلامی آغاز شده است، خاطر‌نشان کرد: دشمنان پس از امام راحل وقایع 78، 88 و 96 و 98 را رقم زدند که ابتدا با لطف خدا و سپس با رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم شکست خورد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه خداوند وعده خود را در یاری ملت ایران محقق کرده است، تصریح کرد: این شکست‌های دشمنان با بصیرت مردم رقم خورده است و 9 دی نیز یکی از این بصیرت‌هاست.

وی 9 دی را اقدام هوشمندانه و به لحظه مردم از دیدگاه رهبری عنوان کرد و بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری لحظه را باید شناخت و نیاز را باید دانست، در 9 دی غیرت دینی جوان ها غلیان کرده و حجت بر همگان تمام شد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر نگاه به داخل و تولید داخلی تاکید کرده‌اند و چهار سال پیش فرمودند که کلید حل مشکلات اقتصادی لوزان، ژنو و نیویورک نیست و همه باید ظرفیت‌های خود را در تولید داخلی به کار بگیرند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به سفر رئیس جمهور به ژاپن گفت: این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر ژاپن بود اما نباید معطل گشایش اقتصادی از سوی کشور های دیگر به ویژه از ژاپن و اروپا باشیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات