۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۳۲۲۲۹
حجت الاسلام قاسمی نیا:

ریشه کن کردن بی سوادی همت مردم و مسؤولان را می طلبد

ریشه کن کردن بی سوادی همت مردم و مسؤولان را می طلبد
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم با اشاره به رشد نرخ سواد مردم بعد از انقلاب اسلامی تأکید کرد که ریشه کن کردن بی سوادی همت مردم و مسؤولان را می طلبد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به تشکیل نهضت سواد آموزی در سال 58 به فرمان امام راحل گفت: حضرت امام در 7 دی سال 58 در پیامی تاریخی فرمودند مهمترین نیاز جامعه آموزش برای همگان است، رهبر معظم انقلاب نیز می فرمایند رشد و توسعه در یک کشور با استفاده از بازوهای اجرایی با سواد و آگاه راحت تر است.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب از هر 100 نفر 48 نفر دارای سواد بودند اما امروز به برکت انقلاب رشد 50 درصدی داشتیم و از هر 100 نفر حدود98 نفر سواد دارند، امروز بیش از 90 درصد مردم دارای سواد هستند.

حجت الاسلام قاسمی نیا با بیان این که در برنامه چهارم توسعه به بالای 97 درصد با سوادی رسیدیم، اظهار داشت: طبق آخرین آمار بالای 97 درصد از مردم در گروه سنی 10 تا 29 سال با سواد هستند، تا پایان برنامه ششم توسعه اولویت فعالیت های سوادآموزی در رده سنی 10 تا 49 سال است.

وی ادامه داد: از افرادی که در سوادآموزی شرکت کردند 130 نفر شناسایی شده اند که به مدارج بالای علمی در سطوح گوناگون رسیده اند، یکی از مهم ترین برنامه های ما شرکت افراد در کلاس های سوادآموزی و افزایش نرخ سواد است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم ابراز داشت: کسانی که در زمینه آموزش دادن به افراد فاقد سواد همکاری کنند مورد تشویق قرار می گیرند، با توجه به تأکیدات امام و رهبری همه باید همت کنند تا بی سوادی ریشه کن شود.

وی عنوان کرد: آمادگی داریم که کلاس های نهضت سوادآموزی را در مساجد و پایگاه ها برگزار کنیم و امیدواریم که همه مردم و مسؤولان همت کنند تا شاهد از بین رفتن بی سوادی باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات