۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۳۲۲۲۷
حجت الاسلام فاطمی ابهری:

نا امیدی سبب شکست امت اسلامی می شود

نا امیدی سبب شکست امت اسلامی می شود
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ناامیدی سبب شکست امت اسلامی می شود، گفت: اگر مؤمنان ناامیدی را ولو در سخت ترین شرایط کنار گذاشتند خداوند نیز آن ها را یاری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد فاطمی ابهری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به نصرت الهی برای جوامع گفت: در جریان جنگ احد خداوند می فرماید موقعی که در جامعه فتنه ای ایجاد می شود و عده ای قصد دارند جامعه را به انحطاط بکشانند خداوند ولی جامعه است و نصرت الهی شامل حال آن ها می شود.

وی افزود: وظیفه مؤمنان این است که در برابر فتنه ایستادگی کنند و تقوای الهی را در پیش بگیرند تا نصرت الهی حاصل شود، خداوند متعال می فرماید که مؤمنان و امت اسلام نباید ناامید شوند، امت اسلامی نباید در برابر دشمنان هراس داشته باشد بلکه باید در برابر آن ایستادگی کند و از نصرت الهی بهره ببرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ناامیدی سبب شکست امت اسلامی می شود، اظهار داشت: اگر مؤمنان ناامیدی را ولو در سخت ترین شرایط کنار گذاشتند خداوند نیز آن ها را یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: گاهی در جامعه تنگناهای شدید اقتصادی و نارضایتی ها به وجود می آید و برای عده ای سؤال می شود که نصرت الهی چه زمانی حاصل می شود که اگر مؤمنان ناامید نشوند و کمی صبر کنند از نصرت الهی استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام فاطمی ابهری با بیان این که برای زندگی خود باید از قرآن کریم مدد بگیریم، ابراز داشت: در سخت ترین شرایط نیز باید امید به نصرت و رحمت الهی داشته باشیم و بدانیم که ناامیدی هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات