۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۳۲۴۰۷
حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی:

چه کسانی اهل نجات و رستگاری هستند؟

چه کسانی اهل نجات و رستگاری هستند؟
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی دنیا فرصتی برای آماده شدن برای آخرت است، گفت: شیعه از مقام و مراتب بالایی در عالم هستی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: یکی از مسائل مهمی که باید انسان به آن توجه کند مساله مرگ است.

وی توجه و یادآوری مرگ را سازنده دانست و ادامه داد: خداوند در آیات قرآن کریم مرگ را متذکر می شود و با یادآوری آن انسان ها را به مسیر صلاح و رستگاری دعوت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی درباره اهمیت مرگ، ابراز کرد: حقیقت مرگ انتقال انسان از عالم دنیا به عالم آخرت است و این مهمترین انتقالی است که انسان با آن روبرو می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انتقال انسان به عالم آخرت در اصل به معنای از دست دادن فرصت ها است برای همین مرگ از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه انسان تنها در عالم دنیا فرصت انجام عمل صالح دارد، اظهار داشت: مسلمانان می توانند از میان همه امت های پیشین بهترین امت باشند؛ پیامبراکرم(ص) فرمودند شیعیان علی بهترین امت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی ادامه داد: شیعیان اهل بیت(ع) باید از این فرصت استفاده کرده و عمر خودشان را صرف تشکیل بهترین امت آخرالزمان کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیعه واقعی بالاترین موقعیت و مقام هستی را بعد از اهل بیت (ع) دارد، ابراز کرد: انسان اگر به موقعیت خود آگاه باشد هرگز اجازه نمی دهد فرصت های اخروی اش نابود شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجد هاشمی با بیان حدیثی شیعه اثنی عشری را اهل نجات دانست و گفت: شیعه بودن به اسم و عنوان نیست بلکه عمل انسان باید معرف شیعه بودن باشد بنابراین یدک کشیدن اسم شیعه موجب نجات آدمی نمی شود و عملکردها باید اصلاح شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات