۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۳۲۴۱۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

سرکشی به حساب‌های مردم برای پرداخت یارانه معیشتی جایز نیست

سرکشی به حساب‌های مردم برای پرداخت یارانه معیشتی جایز نیست
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: سرکشی به حساب مردم مشروع نیست و دولت کار غلطی را آغاز کرده و باید آمار نیازمندان را داشته باشد تا نیازی به سرکشی به حساب مردم نباشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل اداره کل ثبت‌احوال استان اصفهان و جمعی از مدیران این اداره اظهار داشت: قرآن کریم فرهنگی که در زمان جاهلیت وجود داشت که فرزندان را به خاطر فقر می‌کشتند، نادرست می‌داند و می‌فرماید کودکان را به دلیل ترس از فقر نکشید چراکه ما ابتدا آن‌ها را روزی می‌دهیم سپس شما را.

وی افزود: تربیت فرزند اول، سخت است اما بچه‌های بعدی، سختی کمتری دارد، از سوی دیگر لازم است که فرهنگ تک‌فرزندی در جامعه از بین رود؛ این شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» شعار بی‌جا و نادرستی است چراکه خلاف فرهنگی است که قرآن بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مدیران می‌توانند بر اساس آمار صحیح، تصمیم‌گیری کنند، تصریح کرد: اگر آمار دقیقی از فقرا و افراد ثروتمند وجود داشت نیاز به پرداخت یارانه به همه مردم نبود؛ بدون شک، همه 60 میلیون نفر از جمعیت کشور نیازی به یارانه معیشتی ندارند، حکومت اسلامی موظف است نیازمندان واقعی را شناسایی کرده و به آنان کمک کند نه اینکه همه افراد نیازمند و ثروتمند به یک روش یارانه دریافت کنند.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از روش دولت در پرداخت یارانه معیشتی به مردم عنوان کرد: برخی از کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند یارانه معیشتی دریافت نکرده‌اند و برخی که ثروتمند محسوب می‌شوند، یارانه معیشتی به حساب آنان واریز شده است.

وی اضافه کرد: مسئولان گفته‌اند که ما به کسانی که یارانه ماهیانه را دریافت نمی‌کردند، یارانه معیشتی را پرداخت می‌کنیم، سؤال اینجاست که چرا دولت به افرادی که نیازمند نیستند یارانه معیشتی پرداخت می‌کند، البته باید دید که این افراد به صورت صحیح شناسایی شده‌اند و یا اینکه به اشتباه به عنوان فردی که نیازمند نیست، شناخته می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه سرکشی به حساب‌های مردم جایز نیست و کار اشتباهی است، گفت: دولت کار غلطی که راه انداخته را با اشتباهات دیگر ادامه می‌دهد، انتقادات زیادی به این کار وارد است برای مثال  اینکه دولت می‌گوید که قیمت بنزین را گران می‌کنیم که قاچاق نشود، دلیل اشتباهی است چرا همه مردم باید گران بخرند تا قاچاق نشود، باید راهکار مناسبی برای جلوگیری از قاچاق ایجاد کرد یا اینکه می‌گویند مردم باید کم مصرف کنند درحالی‌که فرهنگ آن وجود ندارد و لازم است تا فرهنگ مصرف صحیح را ترویج دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه 31 اداره و 80 دفتر پیشخوان و 20 واحد پستی خدمات ثبت‌احوال را به مردم ارائه می‌دهند، اظهار داشت: امنیت خدمت، کاهش ترددهای بین‌شهری، مراجعه نکردن مردم به سایر دستگاه‌ها، حذف کاغذ و جلوگیری از ایجاد سامانه‌های جدید در ادارات و ارگآن‌ها از جمله نتایج ارائه خدمات به صورت الکترونیکی است.

حسین غفرانی افزود: مکاتبات هوشمند یکی از اجزاء دولت الکترونیک است و یکی از خدمات نوینی است که در بستر امن و مناسب انجام می‌شود، همچنین این اداره کل خدمات حجمی و دستگاهی همچون معرفی افراد مشمول خدمت سربازی به نیروی انتظامی و افراد مشمول تحصیل به آموزش‌وپرورش را انجام می‌دهند.

وی گفت: همیشه به مسئولان هشدار داده‌ایم که از ابتدای قرن کنونی تا سال 1364 جمعیت مطلوب داشتیم و از سال 1365 به دلیل سیاست‌های غلط تعدیل جمعیت، سقوط رشد جمعیت اتفاق افتاده است، همچنین در سال 1403 نخستین فاز پیری جمعیت در اصفهان را خواهیم دید که لازم است زیرساخت‌های مورد نیاز برای سالمندان در نظر گرفته شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات