۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۳۲۴۸۳
آیت الله بطحایی در گفت وگو با رسا:

حماسه ۹ دی نبود انقلاب از مسیر خود خارج می‌شد

حماسه ۹ دی نبود انقلاب از مسیر خود خارج می‌شد
نماینده خبرگان با بیان اینکه اگر حماسه 9 دی نبود اغتشاشات به حاشیه نمی رفت، گفت: ملت با حضور گسترده خود در حماسه نهم دی فتنه دشمن را در نطفه خفه کردند.

آیت الله سید هاشم بطحایی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت گرامیداشت حماسه نهم دی و لزوم حضور پرشور ملت شریف ایران در تجمعات و راهپیمایی های گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: کشور ما بعد از انقلاب اسلامی مورد حسد مستکبران، مفت خوران، دیکتاتوران، استعمارگران و استثمارگران قرار گرفت، بنابراین پر واضح است که حسودان نمی توانند پیشرفت ایران اسلامی را مشاهده کنند، از همین جهت درصدد توطئه انگیزی برمی آیند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دست بیگانگان را از غارت و چپاول منابع و سرمایه های کشور کوتاه کرد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با خون شهدای گرانقدر، فداکاری های ملت و رهبری های روحانیت به ویژه امام راحل حصاری اسلامی در دور تا دور کشور کشید و کشور را از چنگال گرگ های استعمارگر غربی نجات داد.

آیت الله بطحایی با اشاره به توطئه انگیزی های دشمنان انقلاب اسلامی در طول 4 دهه گذشته عنوان کرد: دشمن از همان ابتدا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی دست به کار شد و از طرق مختلفی همچون جنگ تحمیلی خواست تا طومار انقلاب را در هم بپیچد، اما هنگامی که با شکست مواجه شد با اتخاذ راهبرد «نفوذ» درصدد فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسؤولان جمهوری اسلامی باید مناصب را به همدیگر تعارف کنند، نه این که برای رسیدن به مناصب دست به کشمکش بزنند، تأکید کرد: متأسفانه در جریان فتنه 88 برخی افراد که در انقلاب اسلامی نیز نقش آفرین بودند بخاطر حب ریاست دست به اعمال ناشایستی زدند و به جای این که ریاست گریز باشند، برای رسیدن به ریاست دست به کارهای نادرست زدند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد برای رسیدن به ریاست از آبرو و عزت انقلاب مایه می گذارند، گفت: بدون شک فتنه هایی که در کشور رخ می دهد از سوی غرب و دشمنان خارجی مدیریت می شود، اما در هر حال نباید از واسطه ها و عوامل داخلی نیز غافل بود؛ گاهی برخی افراد در محاسبات خود دچار اشتباه شده و می پندارند حرفشان درست است، در حالی که فریب دشمن را خورده اند و نمی دانند که در امتداد نقشه های دشمن در حال فعالیت هستند.

آیت الله بطحایی با بیان اینکه ملت شریف ایران با حضور گسترده خود در حماسه نهم دی فتنه دشمن را در نطفه خفه کردند، اظهار کرد: دشمن در سال 88 از نابودی انقلاب اسلامی مأیوس شد، اما هنوز از توطئه انگیزی دست برنداشته است و ما باید مراقب حرکت های دشمن باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دشمن پس از فتنه 88 همواره درصدد فرصتی برای موج سواری بر اعتراضات و اغتشاشات مردمی است، از همین جهت در ماجرای گرانی بنزین در آبان ماه امسال از فرصت سوء استفاده کرد و آن حوادث ناگوار را به وجود آورد.

وی ضمن انتقاد از روند اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و بیان اینکه مسؤولان در اجرای تصمیمات خود باید افکار عمومی را اقناع کنند، تأکید کرد: ملت شریف ایران بخش عظیم پایداری انقلاب اسلامی هستند، بنابراین نباید آنها را در تصمیمات مهم نادیده گرفت؛ مسؤولان در جریان گرانی بنزین باید از مردم نظر سنجی می کردند و سپس دست به اجرای طرح افزایش قیمت بنزین می زدند.

آیت الله بطحایی با بیان اینکه اگر حماسه 9 دی نبود اغتشاشات به حاشیه نمی رفت و به متن تبدیل می شد، یادآور شد: بقایای جریانات معاند انقلاب اسلامی همچون منافقان و مجاهدان خلق و سایر جریانات هنوز هم در کشور وجود دارند و منتظر فرصتی هستند تا وارد عمل شده و علیه نظام فعالیت کنند؛ اگر حماسه نهم دی نبود این جریانات از حاشیه وارد متن می شدند و چه بسا مسیر انقلاب را منحرف می کردند و نمی گذاشتند وارد گام دوم انقلاب شویم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات