۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۳۲۴۸۷
فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام:

خلاقیت و تلاش برای تبیین مبانی انقلابی از ویژگی های دانشجوی انقلابی است

خلاقیت و تلاش برای تبیین مبانی انقلابی از ویژگی های دانشجوی انقلابی است
فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام، گفت: خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و تلاش برای تبیین مبانی دینی و انقلابی از شاخص‌های دانشجوی انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار جمال شاکرمی، شامگاه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار داشت: مسئله فرهنگ و پدیده‌های مرتبط با امور فکری و فرهنگی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و همین باعث شد تا معظم له عبارت "آتش به اختیار " را در 17 خرداد سال 96 و در جمع دانشجویان مطرح کنند.

وی گفت: دشمنان با حداکثر توان در حال هجمه فرهنگی و هویتی به مردم و نظام ما هستند و در این راستا دائماً از افراد جامعه بخصوص جوانان و نسل‌های جدید تلفات می‌گیرند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ادامه داد: آتش به اختیار به رزمنده‌های جنگ نرم اجازه خلاقیت و ابتکار عمل می‌دهد و به آن‌ها می‌فهماند اگر در دستگاه‌های متوالی امور فرهنگ اختلال و تعطیلی ایجاد شد، منتظر نمانند و خود وارد میدان شده و به تکلیفشان عمل کنند.

وی بابیان اینکه یکی از آسیب‌های نظام جمهوری اسلامی از ابتدای سال 57 تاکنون وجود تفکری است که راه توسعه را در کیفیت و کمیت غربی شدن می‌داند، عنوان کرد: علیرغم تلاش‌ها و اقداماتی که از سوی عناصر مؤمن و انقلابی برای مقابله با جریان غرب‌گرا و سکولار در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی صورت گرفته، سهل‌انگاری، درک نکردن خطر و اختلال برخی دستگاه‌های مؤثر در حوزه فرهنگ کشور بر پیچیدگی این عرصه افزوده است.

سردار شاکرمی بیان کرد: ضعف و ناکارآمدی نمی‌تواند بهانه و توجیهی برای عدم فعالیت تشکل‌های انقلابی و هسته‌های مردمی باشد و حتی معظم له در انتقاد از جریانی که معتقد است نمی‌شود کاری کرد و مستأصل بودن را به ناکارآمدی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی مسئول مربوط می‌دانند، توصیه می‌کنند که وارد میدان جنگ شده و آتش به اختیار عمل کنند.

فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: عبارت "آتش به اختیار " البته پیشینه هم دارد به‌طوری‌که معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نیز در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود تأکید می‌کنند چنانچه از سوی سازمان‌های فرهنگی جامعه بی‌تفاوتی مشاهده شد، خود وارد میدان شده و به تکلیف خویش عمل کنند.

وی گفت: در این راستا نقش دانشجویان به‌عنوان افسران جنگ نرم بسیار مهم است به‌طوری‌که هم به دستور عمل می‌کند و هم صحنه را درست می‌بیند و هم در چارچوب کار می‌کند.

سردار شاکرمی با اشاره به شرایط منجر به موفقیت در این عرصه اظهار کرد: هدف حملات باید به سمت دشمن باشد لذا باید دائماً اقدامات خود و دشمن را محاسبه و از عملکرد خودارزیابی لازم داشته باشند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: آتش به اختیار در عرصه فرهنگی به این معنا است که هنگامی مراکز فرهنگی و هنری و سیاسی دچار اختلال و تعطیلی هستند و قادر به تشخیص مسائل اصلی و فرعی از یکدیگر نیستند، هسته‌های فکری، فرهنگی و افسران جنگ نرم وارد عمل شوند. البته در این حوزه نباید عجولانه و شتاب‌زده عمل کرد.

وی بابیان چرایی طرح مفهوم آتش به اختیار از سوی رهبر معظم انقلاب نیز گفت: تساهل و تسامح در پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی در نظام‌های غربی، بی‌هویتی مردم را هدف قرار داده است. لذا با توجه به اینکه بنیان‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع را با چالش‌های گوناگون همراه کرده و به‌صورت خزنده نیز وارد ایران اسلامی‌شده در تلاش هستند با این هدف نسل‌های جدید جامعه را با بحران هویت همراه کنند.

فرمانده سپاه استان ایلام خاطرنشان کرد: در این راستا باید از نگاه تک‌بعدی و اقدامات شتاب‌زده اجتناب کرد و از حرکت‌های فرهنگی مقام نظام انقلاب اسلامی و از نیروهای انقلابی که به عرصه اقدام میدانی برای تحقق این تدبیر ورود پیدا می‌کنند حمایت شود.

وی تأکید کرد: تحقق عملی مفهوم آتش به اختیار در عرصه‌های فکری جامعه با رعایت لوازم و پایبندی به شروط مشخص و معنا پیدا می‌کند. آتش به اختیار همان امربه‌معروف و نهی از منکر اثربخش و هدفمند است و وظیفه مردم در بیان امربه‌معروف و نهی از منکر، رعایت مراتب و مراحل مناسب است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات