۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۳۲۵۱۷
معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

اسلام به جایگاه زنان در جامعه اعتبار می بخشد

اسلام به جایگاه زنان در جامعه اعتبار می بخشد
معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در جامعه و گزاره اسلامی، مرد و زن در حقیقت انسانی مشترک و تفاوت جنسیت مانع رشد و کمال آنان نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین واحدی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید حوزه علمیه خواهران استان همدان که در ساختمان مدیریت استانی برگزار شد، اظهار کرد: در اسلام، تمام زمینه‌های رشد تولید شده و خداوند هر آنچه که انسان از ابتدا برای حیات طیبه نیاز داشته، در اختیار او قرار داده است.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه اظهار داشت: پیامبر(ص) برای فراهم کردن بسترهای لازم جهت رسیدن انسان ها به درجات عالی حیات طیبه و کمال، تلاش های فراوانی کردند و ما نیز باید در این مسیر قدم بگذاریم.

وی با بیان اینکه جنسیت مانع رشد و رسیدن به کمال نیست، اذعان کرد: در جامعه و گزاره اسلامی،  مرد و زن در حقیقت انسانی مشترک و تفاوت جنسیت مانع رشد و کمال آنان نیست، هر دو جنسیت توانایی پرواز تا افق‌های بلند را دارند و اسلام از ابتدا برای جامعه بشریت حامل این ارمغان بود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی در ادامه با اشاره به جایگاه والای بانوان در اسلام بیان کرد: اسلام با اعتباربخشی به جایگاه زنان در جامعه، این اجازه را به آنان داد تا بتوانند خود را مطرح کنند و تمدن‌های پوسیده و ناکارآمد به کنار برود. زنی که قبل از اسلام مایه ننگ خانواده‌ها بود و دختران نوزاد را زنده به گور می‌کردند، در تمدن اسلامی صاحب جایگاهی ویژه شد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: تمدن فریبنده غرب، با مبانی پوچ‌انگاری جهان هستی، شکاکیت و ماده انگاری انسان، جایگاه زنان را تنزل داده است، این در حالی است که تمدن اسلامی می کوشد تا زنان به حیات طیبه دست یابند 

وی  در ادامه سخنان خود با تشکر از اقدامات حجت الاسلام و المسلمین فاضلیان، مدیر اسبق حوزه علمیه خواهران استان همدان، به معرفی سرپرست جدید این حوزه پرداخت و گفت: خانم ام‌کلثوم امیدی سطح دو را در استان همدان و سطح 3 را در جامعه‌الزهرا تمام و بعد از آن دکترای علوم قرآنی اخذ کرد. 

 حجت الاسلام والمسلمین واحدی با اشاره به سوابق مدیریتی خانم امیدی اظهار داشت: با حضور او انتظار کارهای عظیمی از حوزه‌ه علمیه خواهران همدان می‌رود که توسعه زمینه تصمیم‌سازی و ایجاد شبکه تصمیم‌سازی یکی از اقداماتی مورد انتظار است.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور به نقش والای حوزه های علمیه خواهران پرداخت و گفت: رسیدن به حیات طیبه و فراهم کردن زمینه رسیدن سایرین به این مهم، نقش اصلی حوزه های علمیه خواهران است و برای حرکت درست در این زمینه، تصمیم گیری‌ها باید با پشتوانه تصمیم‌سازی‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: حوزه های علمیه خواهران، مجموعه ای نیست که افرادی بیایند و بعد از اخذ مدرک بروند، کار اصلی این مجموعه تولید سرباز برای امام زمان(عج) است، بنابراین انتظار می رود طلبه هایی پویا تربیت شوند و هویت طلبگی حفظ شود.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین واحدی از خانم امیدی خواست تا تلاش های لازم برای ارتقاء سطح علمی حوزه‌ علمیه خواهران همدان، شامل کادر مدیریتی و طلاب صورت بگیرد و همچنین توسعه سطح سه و ایجاد بسترهای لازم برای آغاز سطح چهار در این استان فراهم شود. /1370/ج

ارسال نظرات