۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۳۲۵۴۱

بصیرت افزایی و روشنگری آحاد ملت؛ رسالت سنگین روحانیت

بصیرت افزایی و روشنگری آحاد ملت؛ رسالت سنگین روحانیت
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روحانیت در راستای تبیین مشی رهبر معظم انقلاب رسالت سنگین بصیرت افزایی و روشنگری آحاد ملت را برعهده دارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم  صبح امروز 8 دی ماه، در اجتماع طلاب،اساتید و روحانیون حوزه های علمیه تبریز به مناسبت بزرگداشت حماسه نهم دی ماه با بیان اینکه ملت آذربایجان در سال ۸۸ نقش روشنگری داشتند گفت: هشتم دی ماه سال ۸۸ مردم آذربایجان با حرکت عظیم خود پاسخی انقلابی به هتک حرمت های آشوب گران دادند و باعث خیزش های مردمی در دیگر شهرها شدند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مصادیق فتنه ،فتنه گران را از منظر قرآن ، ستمگران ، منحرفان ، هنجارشکنان ، کافران ، منافقان و ستون پنجم دشمن یاد عنوان کرد و گفت: انسان ناآگاه، غافل از دشمن ، مجذوب شده به مادیات و شهوت ، دور شده از خط ولایت ، ضعیف از نظر بنیه های اعتقادی، نداشتن تشخیص حق از باطل ، فرصت طلب ، بهانه تراش ، کارشکن ولایت گریز و عوام فریب را زمینه ساز فتنه است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تبیین راه های مبارزه با فتنه گران گفت: تذکرات روشنگرانه ، ترک رابطه ، سرزنش ، سیاست احتیاط و برخورد قاطع و انقلابی از شیوه های مبارزه با فتنه گران است.

وی رجوع به رهبری و امام مسلمین را بهترین راه مبارزه عنوان کرد و گفت: مردم در ۹ دی ماه ۸۸ به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به میدان ها آمدند که این حماسه هرگز فراموش شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فتنه گران در سال ۸۸ با ساختار شکنی به اسلامیت و جمهوریت نظام هجمه وارد کردند و این موضوع باعث شد رفتار و ادبیات آمریکا در قبال ایران تغییر کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به پیامدهای فتنه ۸۸ افزود : حوادث سال ۸۸ باعث شد دشمن علاوه بر باج خواهی در پرونده هسته ای ، با هدف براندازی نظام اسلامی فشار حداکثری و تشدید تحریم ها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه تحریم های فلج کننده با هدف ایجاد شکاف بین ملت و نظام صورت گرفت گفت: رییس جمهور آمریکا درست ۲ روز قبل از انتخابات طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب اعتراف کرده بود مشکلات خاورمیانه بدون حضور ایران حل شدنی نیست اما حوادث بعداز انتخابات که طراحان آن در خارج و مجریانشان داخلی بودند دشمن را برای براندازی نظام امیدوار کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: دشمن با سوءاستفاده از شرایط ناآرام کشور فشارها را تشدید و خواهان امتیازات بیشتر از ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: دشمن فتنه ۷۸ را برنامه ریزی کرد و در سال ۸۸ آن را دنبال کرد و امسال هم همان فتنه پیگیری میکرد اما آگاهی و بصیرت مردم اجازه نداد آنها به اهداف خود برسند.

وی مسئولیت روحانیت را در آگاه سازی و بصیرت افزایی دشمنان سنگین دانست و گفت: برای تبیین مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی و جلوگیری از بروز فتنه در کشور باید روحانیت به رسالت سنگین خود عمل کنند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات