۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۳۲۵۶۳
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با ابراز تاسف از وضعیت شیخ زکزاکی:

شیخ زکزاکی به یک کشور اسلامی منتقل و درمان شود/ توقع از دولت و وزارت خارجه

شیخ زکزاکی به یک کشور اسلامی منتقل و درمان شود/ توقع از دولت و وزارت خارجه
حضرت آیت الله مکارم شیرازی وضعیت شیخ زکزاکی را ناگوار توصیف و بر لزوم انتقال وی به یک کشور اسلامی و پیگیری وزارت خارجه در این خصوص تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازى در دیدار شماری از اعضای خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی، با تجلیل از شخصیت این عالم وارسته و مردمی، از وی به عنوان شخصیتی قهرمان و مبارز یاد کرد که شش فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است.

وی با ابراز تاسف از وضعیت بسیار اسفناک جسمی شیخ زکزاکی و همسرش، اظهار داشت: ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده اش نکرده باشند، متاسفانه سازمان های بین المللی هم در این خصوص بی‌تفاوت اند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از سکوت خفت بار مدعیان حقوق بشر و سران کشورهای اسلامی در قبال این ظلم آشکار، تصریح کرد: ما این ظلم ها و جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را محکوم می‌کنیم و دولت نیجریه را در قبال آن مسؤول می دانیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شخصیت ها و متفکران جهان اسلام را به تحرک بیشتر در این خصوص توصیه اکید کرد و ابراز داشت: ما از اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام می خواهیم نسبت به این موضوع اعتراض کنند، دولت نیجریه نیز باید در این خصوص مسؤولانه عمل کند و به ظلم علیه شیخ زکراکی پایان دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم هایی که در حق وی شده را در تاریخ اسلام کم سابقه دانست.

این مرجع تقلید اظهار داشت: شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آنها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.

وی افزود: ایشان علیه حکومت نیجریه قیام و حرکتی نکرده است، گناه او این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.

این مرجع تقلید دولت و دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی و رسانه ها را به فعالیت بیشتر و جدی‌تر در پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی توصیه کرد و گفت: بایستی در این خصوص اعتراض و پیگیری های لازم صورت گیرد تا شیخ زکزاکی از این وضعیت دشوار و بغرنج خلاصی پیدا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی، از صبر و شکیبایی ایشان تجلیل کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است نه شهیده
تصحیح بفرمایید
1
0