۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۳۲۵۷۸
در بیانیه اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان مطرح شد؛

حماسه بصیرت امت، درس آموزترین بخش انقلاب اسلامی است

حماسه بصیرت امت، درس آموزترین بخش انقلاب اسلامی است
اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان با دعوت از مردم برای حماسه آفرینی های دوباره در عرصه حمایت از انقلاب اسلامی و انتخابات، از مواضع رهبر معظم انقلاب اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، جمعی از اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز حماسه 9 دی، تجربه‏ «حماسه‏ بصیرت امّت» در مقاطع حساس انقلاب، مثل دی ماه 1388، بهمن 1397 و در آخرین نمونه، آبان 1398 را درس آموزترین تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی توصیف کردند.

متن بیانیه اساتید بسیجی حوزه علمیه اصفهان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِينَ‏ يُبَلِّغُونَ‏ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لايَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ» (احزاب: 39)

تبليغِ رسالات اللَّه، با اين دوتا شرط عملى است: اولًا خشيت الهى لازم است؛ براى خدا باشد، در راه خدا باشد، ملهم از تعليم الهى باشد... بعد، در مرحله‏ى بيان حق: «و لايخشون احداً الّا اللَّه». چرا؟ چون حق و حقيقت، دشمن دارد؛ بيان حقيقت آسان نيست؛ زحمت زيادى دارد. اين رنج را خيلى اوقات هم افراد نمى‏فهمند، مردم درك نمى‏كنند چه رنجى دارد كشيده مى‏شود.

(بيانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‎ای (مدظله‎العالی) در ديدار با جمعى از طلاب و روحانيون‏ 22/9/1388)

بیانیه‏ 313 نفر از اساتید و مدرسان بسیجی حوزه‏ی علمیه‏ اصفهان در سالگرد یوم اللهِ «نهم دی»

خداوند منّان را شاکریم که در آغازین سال‎های گام دوم انقلاب اسلامی، شاهد تناور شدن نهال انقلاب و قدرت‎یافتن آن برای ایستایی در برابر فتنه‏ها و هجوم‎های ناجوانمردانه‏ و سازمان‏یافته‏ی مستکبران و معارضان بیرونی و منافقان و مترفان داخلی در «جنگ احزاب»ِ انقلاب هستیم؛ شرایطی که نسل سوم انقلاب، آرام آرام برای حضور در میادین سخت مسئولیت‏پذیری و گسترش رسالت انقلابی، کمر همّت می‎بندند و آماده‏ی نقش‏آفرینی در سطوح گوناگون تصمیم‎سازی و مدیریت کشور می‎شوند و با کوله‎باری از تجربه‏ها‎ی تلخ و شیرین چهل‏ساله‎ی نسل‎های پیشین، نقشه‎ی صعود برای فتح قلّه‎های بلند «تمدّن نوین اسلامی» را مرور می‏کنند.

بخشـی از این فهرست بلند تجربیات، آشکار شدن نتیجه‎ی «نگاه ساده‎لوحانه‎ی برخی دولت‎مردان به آمریکای غدّار و امید واهی به اروپای مکّار»، به‎عنوان ناجی اقتصاد این کشور بود. بخشـی دیگر، توفیقات بی‏سابقه‏ نیروهای جهادی در عرصه‎ی جهاد علمی و فن‎آوری علیرغم «تحریم ظالمانه‎ی ملت» در عرصه‏ های نیاز کشور بود. و بخش عمده‎ای از آن، آثار زیان‏بارِ بی‎اعتناییِ مزورانه‏ طیفی از مدیران مدعیِ ولایتمداری، به سیاست‎های راهگشای رهبر حکیم انقلاب در 4 سال گذشته درخصوص «تحقّق اقتصاد مقاومتی»، «حمایت از کالای ایرانی» و تکلیف اخیرِ «رونق‏ بخشـی به تولید» بود.

در این میان، شاید درس‏ آموزترین تجربه، تجربه‏ «حماسه‏ بصیرت امّت» در مقاطع حساس انقلاب، مثل دی ماه 1388، بهمن 1397 و در آخرین نمونه، آبان 1398 بود؛ تجربیاتی که به برگ‏های زرین تاریخ دهه‏ اخیر انقلاب بدل شدند.

آری! انقلاب اسلامی چونان کوره‎ای گداخته، ناخالصـی‎ها و آلودگی‏ها را از طلای ناب معتقدین به ارزش‎های والای اسلامی و انقلابی جدا ساخته و در هر مقطع، عیار و خلوص این اکسیر را افزایش می‎دهد؛ گویا این وقایع، تحقّق وعده‎ی پیشوای صادق مذهب تشیع (عليه السلام) است که فرمودند: «و اللّه! لا يكونُ ما تَمُدُّونَ إلَيهِ أعيُنَكُم حتّى تُغَربَلُوا؛ لا و اللّه! لا يكونُ ما تَمُدُّونَ إلَيهِ أعيُنَكُم حتّى تُمَحَّصُوا»؛ نه به خدا، آنچه بدان چشم مى‎كشيد واقع نشود، مگر آن‎گاه كه غربال شويد. نه به خدا، آنچه به سوى آن چشم مى‎كشيد واقع نشود، مگر آن گاه كه در بوته آزمايش گداخته شويد...

لذا در این مقطع ویژه از تاریخ انقلاب، ما اساتید و مدرسین حوزه‏ی علمیه‎ی اصفهان، ضمن درک حساسیّت اوضاع و الزامات حرکت تاریخیِ نظام، راز تدابیر شجاعانه، فداکارانه و عمیق رهبر معظم انقلاب (ادام الله ظله العالی) که موجب حفظ حرمت و اعتبار سران قوا و پیشگیری از تحقّق نقشه‎ی کثیف فتنه‏گران در امتدادبخشـیِ بی حد و مرز به مطالباتِ تخریبگر ارکان نظام شد را درک نموده، ضمن حمایت از این تدابیر داهیانه، بر ضرورت مبارزه‎ی جدّی و بی‏ملاحظه‎ی قوه‎ی قضائیه و دستگاه‎های امنیتی با متجاوزان به حقوق مردم تاکید می‎کنیم و از ریاست محترم آن قوه‏ی انقلابی می‎خواهیم در برابر سفارش‏ها و تهدیدهای حامیانِ به‏ظاهر خیرخوانه‏ی دانه‏درشت‎های غارتگر بیت‏ المال در بدنه‏ی اجرایی کشور، بی‎ملاحظه بایستد.

و بار دیگر تاکید می‎کنیم حضور هوشمندانه در صحنه‏ی انتخابات پیش‎رو و واسپاری کرسی‎های مسئولیت به نیروهای انقلابی، ولایتمدار، جوان و خدوم، تنها راه حل مشکلات کشور و یگانه داروی درد‏های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این کشور است.

امید که این ملت رنجدیده و بابصیرت، به‎زودی‎های زود، روزگار روشن و سراسر معنویت و شکوهِ تحقّق مسمّای اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) در این کشور ولایی را ببیند و خود را برای قیام آخرین، در رکاب موعود اُمم، حضرت ولی الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) آماده سازد./1304/د102/ب1

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات