۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۳۲۶۴۳

کابوس آخرالزمانی غرب

کابوس آخرالزمانی غرب
به‌عکس مردم کشورهاي اروپايي و آمريکايي که اين روزها، تعطيلات سال نو ميلادي را جشن مي‌گيرند، يک رويداد بزرگ بين‌المللي، خواب را از چشم مسئولان اين کشورها ربوده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، به‌عکس مردم کشورهاي اروپايي و آمريکايي که اين روزها، تعطيلات سال نو ميلادي را جشن مي‌گيرند، يک رويداد بزرگ بين‌المللي، خواب را از چشم مسئولان اين کشورها ربوده است. برخي حوادث در تاريخ، طول و عمق دارند و به جد معتقدم که رزمايش اخير ايران، روسيه و چين، يکي از اين رويدادهاست. «کي تي مک فارلند»، قائم‌مقام پيشين مشاور امنيت ملي آمريکا، در اين رابطه در گفت‌وگويي با خبرگزاري فاکس نيوز، ضمن افشاي نگراني عميق دولتمردان آمريکايي از اين رزمايش مشترک، آن را تهديدي بزرگ براي آمريکا خوانده است. از ۷۵ سال پيش به اين‌سو، روسيه و چين هيچ‌گاه در اين سطح از روابط سياسي و امنيتي نبوده‌اند و حالا، نه‌تنها رزمايش مشترک دريايي برگزار کرده‌اند، بلکه ايران اسلامي، پاي سوم ماجراست.

در روزهايي که زمزمه فروپاشي پيمان ناتو، هرروز بلندتر شنيده مي‌شود، ترکيب موقعيت اقتصادي و جمعيتي چين، توانمندي نظامي و امنيتي روسيه و اقتدار منطقه‌اي و برتري ژئوپلتيک ايران، به کابوسي براي غرب تبديل‌شده است. ايراني که قرار بود تحت سياست فشار حداکثري، از حقوق خود کوتاه بيايد و سر خم کند، پهپاد متجاوز آمريکا را سرنگون مي‌کند، قرن‌ها استيلاي نيروي دريايي انگليس را به هيچ مي‌انگارد، متحدانش در منطقه، با پشتوانه مردمي، دولت‌هاي مرتجع عرب را به زبوني مي‌کشند و حالا با دو عضو دائم شوراي امنيت، رزمايش مشترک نظامي برگزار مي‌کند و جالب‌تر اين‌که همه اين اتفاقات در کمتر از ۶ ماه رخ‌داده است.

مهم‌تر از همه اين‌ها، عمق راهبردي و نفوذ فکر و انديشه مقاومت و اسلام انقلابي در مردم کشورهاي منطقه ما و ساير کشورهاست، مردمي که به‌مرورزمان همچون ما، از عمق وجودشان به دو حقيقت معتقد مي‌شوند، اول آن‌که مقاومت، اگر سختي‌هايي هم به همراه داشته باشد، مسلما در طولاني‌مدت نجات‌بخش است و هزينه‌اش از تسليم بيشتر نيست و دوم، اثبات کارآمدي مدل جديدي از تعاملات جهاني و رويکرد بين‌المللي است که بر پايه اسلام انقلابي و مردم‌سالاري بناشده است.

پيش‌ازاين هم بارها اثبات‌شده که در لحظه‌اي که فشار دشمن به اوج مي‌رسد، اولين بارقه‌هاي نور پيروزي و شکست دشمن پديدار مي‌شود. آمريکا، اسرائيل و متحدان آن‌ها به‌ويژه عربستان سعودي، غير ازآنچه با تمام توان خود به نمايش گذاشته‌اند، چيزي در چنته ندارند، درحالي‌که سرو بلندقامت ايران اسلامي، تازه چهل‌ساله شده و هرروز و هرماه و هرسال، برگ‌هاي برنده جديدي براي رو کردن دارد. «کي تي مک فارلند» که در ابتداي متن، جملاتي از او نقل‌شده است، رزمايش اخير را کابوس آخرالزماني براي آمريکا و متحدان اين کشور خوانده است. آري، پايان تاريخ آن‌طور که هانتينگتون و راهبردپژوهان آمريکايي متصور بودند نيست، بلکه از آن جبهه مستضعفان و حق باوران است./1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات