۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۳۲۷۴۲
آیت الله تحریری:

عبد در برابر پروردگار فقیر محض است

عبد در برابر پروردگار فقیر محض است
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه موجودات حجت الهی هستند، گفت: عبد در برابر پروردگار فقیر محض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز پیش از آغاز درس اسفار با اشاره به فرازی از توحید صدوق در همین مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال از جهت وجودی در مرتبه بسیار بالایی قرار دارد.

وی افزود: این مراتب بی نهایت اختلاف بین محدود و نامحدود است که نمی گذارد ابصار به او برسد و حق تعالی را درک کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی بیان داشت: انسان نمی تواند به ذی العرش راه پیدا کند و آن سنگینی پرده های ذی العرش را که بین موجود و حق تعالی نهاده شده پاره کند، این صفت ذی العرش است و این امور از مشیت حق تعالی صادر و به مشیت او قائم است و چیزی نیست که جدای از پروردگار باشد.

آیت الله تحریری در ادامه ابراز کرد: بنابراین عبد در برابر حضرت حق فقر محض است و هیچگاه این پرده بین عبد و حق تعالی پاره نمی شود تا عبد از جهات ظاهری به معبود راه پیدا کند.

وی افزود: خداوند حقیقتی است که عزت متجبرین نزد جلال و عظمت او کوچک است، گردن ها و موجودات برای حق تعالی خاضع هستند و موجودات نمی تواند خداوند را آنگونه که هست درک کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند آن حقیقتی است که در موجوداتی که به صورت بدیع و ابتدایی خلق کرده آثار حکمت و دانش‌ او ظاهر است؛ همه موجودات عالم حجتی است که بیانگر وجود خداوند است و هر موجودی حجیت خاص خود را دارد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات