۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۳۲۷۴۸

همایش "گفتمان تبلیغی فاطمیه" در قم برگزار شد

همایش
همایش «گفتمان تبلیغی فاطمیه» با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «گفتمان تبلیغی فاطمیه» امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

باید به سوی تبلیغ هوشمند حرکت کنیم

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حیدری پور در این همایش اظهار داشت: تبیین انقلاب اسلامی باید متکی بر اندیشه و مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد؛ ما در پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی و مؤسسه امیر بیان درصدد انجام این کار هستیم و کارهای مؤثری در این زمینه انجام داده ایم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تبیین معارف و مبانی و احکام دین در همه عرصه ها از مفاد فکری امام راحل است، تأکید کرد: دستگاه تبلیغی نباید مردم را صرفاً مخاطب بپندارد، بلکه باید همواره سعی کند به شبهات آنها پاسخ داده و در سبک زندگی آنها تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به سوی تبلیغ هوشمند حرکت کنیم، ابراز کرد: ما باید با رصد کامل مقتضیات روز، طبق نیازهای روز جامعه عمل داشته باشیم.

ضرورت شکل گیری گفتمان تبلیغی واحد در میان دستگاه های تبلیغی کشور

همچنین حجت الاسلام جنتی در این مراسم تأکید کرد: امروز همه دستگاه های تبلیغی باید طبق رهنمودهای رهبری نقطه ای واحد را هدف بگیرند و برای رسیدن به آن هدف حرکت های تبلیغی داشته باشند؛ امروز مناسبت های مختلفی همچون فاطمیه، ده فجر و انتخابات پیش روی ما قرار دارد و باید با گفتمانی واحد هدفی مشخص را مشخص کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: خانواده، بصیرت افزایی، انتخاب از رو بصیرت و آگاهی، عواقب انتخاب ها، ولایتمداریو مواردی از این دست از جمله موضوعاتی است که باید به صورت واحد به آن بپردازیم.

وی بر ضرورت شکل گیری گفتمان تبلیغی واحد بر اساس نگاه های واقع بینانه به دین در میان دستگاه های تبلیغی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: اگر گفتمان و ادبیات تبلیغی خود را بر نگاه های واقع بینانه معطوف کنیم بدون شک سطح ولایتمداری مردم افزایش یافته و مشکلات جامعه از بین خواهد رفت.

تبلیغ در منبر رفتن و ذوق کلامی آزاد محدود نمی شود

همچنین حجت الاسلام والمسلمین پناهیان نیز در این همایش با اشاره به وجود دین گریزی در برخی نقاط جامعه خاطرنشان کرد: امروز عدم درک صحیح از دین سبب شده است تا نوعی دین گریزی در میان برخی آحاد جامعه شکل بگیرد؛ امروز متأسفانه کسانی که سخنان مخالف با دین می زنند در میان مردم مقبولیت پیدا می کنند و این نشان از نقص دستگاه تبلیغی کشور دارد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه ادبیات دینی و انقلابی ما اقناع کننده انیشه ها نیست و بعضاً می تواند نفرت انگیز باشد، ابراز داشت: وجود نقص و اشکال در ادبیات مبلغان و دستگاه های تبلیغی از عوامل اصلی دین گریزی و یا دین ستیزی در زندگی برخی افراد است.

وی با اشاره به ضرورت شکل گیری گفتمان واحد تبلیغی در کشور ابراز داشت: آن دسته از طلاب و مبلغانی امتیاز بالا می آورند که طرح هایی برای اداره جامعه داشته باشند و در مقام تبلیغ آنها را برای مردم تبیین کنند؛ ادبیات دینی و انقلابی، اصطلاحات به کار گرفته شده، زوایه دید، شناخت موضوعات مورد نیاز جامعه، انتخاب درست مسأله ها، تشخیص و تبیین راه حل مسائل و مواردی از این قبیل به تقویت تبلیغ در جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تبلیغ در منبر رفتن و ذوق کلامی آزاد محدود نمی شود، عنوان کرد: بدون شک تبلیغ پیچیده تر و سخت از مباحث فقه و اصول است، بنابراین باید گفت تبلیغ نیازمند اجتهاد پیچیده تر و برتر است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از بسته تبلیغی فاطمیه 1441 نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان رونمایی شد./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
احسنت
0
0